Reklama
Rozwiń
Reklama

Plastik, wróg numer jeden

Zalewa nas fala śmieci: plastikowych opakowań, torebek foliowych, jednorazowych naczyń z tworzyw sztucznych. Unia chce z tym walczyć, pytanie tylko, czy proponowane, a właściwie narzucane rozwiązania będą skuteczne.

Aktualizacja: 21.05.2019 21:45 Publikacja: 21.05.2019 21:00

Plastik, wróg numer jeden

Foto: Adobe Stock

W 2021 r. mają zniknąć jednorazowe naczynia, kubeczki czy widelczyki. Ale to nie rozwiąże sprawy, bo przecież w obiegu pozostaną miliardy butelek PET i innych opakowań, które w dużej części – szczególnie w Polsce – trafiają na wysypiska. Teoretycznie powinny być odzyskiwane podczas selektywnej zbiórki odpadów, ale proces ten wciąż nie działa wystarczająco sprawnie. Opłata za jednorazowe torebki miała w znaczący sposób ograniczyć ich wprowadzanie do obiegu, ale trudno uznać tę walkę za wygraną. Tymczasem UE nakłada na producentów obowiązek odzyskiwania 90 proc. wprowadzanych butelek typu PET do 2029 r. Patrząc na nasz rynek, wydaje się to abstrakcyjne.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Dlaczego chińskie auta zwyciężają?
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Reklama
Reklama