Gdzie na skali innowacyjności w detalicznych usługach finansowych plasuje się Polska?
jesteście interesującym rynkiem, który może się pochwalić ciekawymi rozwiązaniami na tle Europy. Innowacyjne podejście do bankowości online przedstawił niedawno mBank. Jesteście rynkiem otwartym na innowacje, choć pewnym problemem jest nadal ograniczona dostępność do Internetu i popularność jego użytkowania. Pamiętajmy jednak o tym, iż Polska już niedługo osiągnie poziom bardziej rozwiniętych rynków.
Na polskim rynku wciąż jednak aplikacje mobilne oferują mniej funkcjonalności niż tradycyjna strona internetowa.
To złe rozwiązanie. Klient nie powinien widzieć żadnej różnicy w korzystaniu z cyfrowych kanałów dostępu bez względu na urządzenie, za pośrednictwem którego z nich korzysta. Na niektórych rynkach to aplikacje mobilne są bardziej rozwinięte. Ponadto osoba korzystająca z usług bankowości mobilnej powinna móc bez przeszkód dokończyć rozpoczętą już operację na innym urządzeniu. Aplikacja ma pozwalać na dokonanie wszystkich czynności dostępnych w oddziale, włącznie z uzyskaniem kredytu hipotecznego. Jedynym ograniczeniem jest i będzie wpłata oraz wypłata gotówki.
Wiele osób woli jednak bezpośredni, osobisty kontakt z doradcą i nie jest zainteresowanych bankowością online.