Reklama
Rozwiń
Reklama

Na fuzję potrzeba zgody

Duże połączenia i zmiany właścicieli koncernów medialnych wymagają skomplikowanej procedury przed organem antymonopolowym.

Publikacja: 04.03.2015 21:00

Zoligopolizowanie polskiego rynku medialnego powoduje, że transakcje osiągają na nim spektakularne w

Zoligopolizowanie polskiego rynku medialnego powoduje, że transakcje osiągają na nim spektakularne wartości i mają olbrzymie znaczenie dla medialnego układu sił.

Foto: Fotorzepa/Rafał Guz

Zoligopolizowanie polskiego rynku medialnego powoduje, że transakcje osiągają na nim spektakularne wartości i mają olbrzymie znaczenie dla medialnego układu sił. Choć przy przejęciach kontroli nad firmami medialnymi mają zastosowanie takie same regulacje antymonopolowe jak w innych sektorach gospodarki, to właśnie struktura rynku powoduje trudności przy wielkich fuzjach.

Koncentrację przedsiębiorców reguluje ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Nakłada ona obowiązek zgłoszenia zamiaru przejęcia kontroli nad inną firmą do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Dlaczego chińskie auta zwyciężają?
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Reklama
Reklama