Reklama

Błędne koło, czyli fatum niskiej ceny

Kawiarnie, niewielkie lokale gastronomiczne, a w ostatnich latach także sklepy internetowe – to jedne z najczęściej realizowanych nowe inicjatyw Polaków, którzy chcą spróbować swoich sił w biznesie.

Aktualizacja: 23.08.2016 22:17 Publikacja: 23.08.2016 22:07

Błędne koło, czyli fatum niskiej ceny

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala

Zmęczeni pracą w korporacjach i dysponujący oszczędnościami wybierają to, co wydaje się – przynajmniej na pierwszy rzut oka – skazane na sukces. Duch przedsiębiorczości zasługuje na podziw, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę wciąż nadmierną biurokrację czy utrudniony dostęp do finansowania dla mikroprzedsiębiorców.

Niestety, dla wielu początkujących przedsiębiorców działających w handlu czy usługach przygoda z własną firmą kończy się bolesnym upadkiem, a w najlepszym wypadku walką o przetrwanie. Skutki morderczej konkurencji i walki cenowej widać szczególnie wyraźnie w polskim e-handlu. Jak piszemy dziś w „Rzeczpospolitej", bywa, że rozpiętość cen identycznego produktu może w polskich e-sklepach wynosić nawet kilkaset procent. Taka sytuacja jest efektem m.in. zbyt dużej, jak na polskie warunki, liczby sklepów online. Wprawdzie internet to dziś najszybciej rozwijająca się gałąź handlu w Polsce, jednak wciąż nie jest to na tyle duży i dojrzały segment rynku, by zapewnić miejsce wszystkim sprzedającym.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Informatyczna schizofrenia. Co naprawdę dzieje się w IT?
Opinie Ekonomiczne
Eksperci FOR: Ochrona zamiast nacjonalizacji
Opinie Ekonomiczne
Jarosław Dąbrowski: Polska potrzebuje inwestycyjnej ofensywy
Opinie Ekonomiczne
Donald Trump: Narcyz, Herostrates 21. wieku
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Polska Rzeczpospolita Piratów
Reklama
Reklama