Reklama
Rozwiń
Reklama

Błędne koło, czyli fatum niskiej ceny

Kawiarnie, niewielkie lokale gastronomiczne, a w ostatnich latach także sklepy internetowe – to jedne z najczęściej realizowanych nowe inicjatyw Polaków, którzy chcą spróbować swoich sił w biznesie.

Aktualizacja: 23.08.2016 22:17 Publikacja: 23.08.2016 22:07

Błędne koło, czyli fatum niskiej ceny

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala

Zmęczeni pracą w korporacjach i dysponujący oszczędnościami wybierają to, co wydaje się – przynajmniej na pierwszy rzut oka – skazane na sukces. Duch przedsiębiorczości zasługuje na podziw, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę wciąż nadmierną biurokrację czy utrudniony dostęp do finansowania dla mikroprzedsiębiorców.

Niestety, dla wielu początkujących przedsiębiorców działających w handlu czy usługach przygoda z własną firmą kończy się bolesnym upadkiem, a w najlepszym wypadku walką o przetrwanie. Skutki morderczej konkurencji i walki cenowej widać szczególnie wyraźnie w polskim e-handlu. Jak piszemy dziś w „Rzeczpospolitej", bywa, że rozpiętość cen identycznego produktu może w polskich e-sklepach wynosić nawet kilkaset procent. Taka sytuacja jest efektem m.in. zbyt dużej, jak na polskie warunki, liczby sklepów online. Wprawdzie internet to dziś najszybciej rozwijająca się gałąź handlu w Polsce, jednak wciąż nie jest to na tyle duży i dojrzały segment rynku, by zapewnić miejsce wszystkim sprzedającym.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Prezes FOR: Panie Prezydencie, niech Pan dotrzyma słowa!
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Europejska innowacyjność potrzebuje Europy
Opinie Ekonomiczne
Lis w kurniku: chińska ekspansja wymusza wyprzedaże i cięcia cen aut
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Kilka myśli z okazji Dnia Niepodległości
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Opinie Ekonomiczne
Mikołaj Raczyński: Okno możliwości dla Polski
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama