Reklama
Rozwiń
Reklama

Piloci w luce szkoleniowej

Wkrótce dotrą do Polski pierwsze dwa z ośmiu zakupionych w 2014 r. włoskich samolotów szkolno-treningowych M-346 Master. To doskonały sprzęt, ale nie wystarczy, by stworzyć spójny system szkolenia pilotów. Wciąż brak maszyny „o oczko niżej", wyposażonej w nowoczesną awionikę. Niby ją mamy, ale brak decyzji.

Publikacja: 16.11.2016 20:11

Współczesne samoloty bojowe „komunikują się" z pilotem przez glass cockpit, wielofunkcyjne wyświetlacze LCD, na których można wyświetlić różne zestawy danych, wcześniej dostępnych na pojedynczych, analogowych wskaźnikach. Mają je polskie F16, mają i włoskie Mastery. Glass cockpit nie tylko zbiera i odpowiednio przedstawia informacje, ale pozwala także przekazywać załogom komunikaty i polecenia z ziemi. Piloci muszą się jednak nauczyć nim posługiwać. I w tym problem.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama