Reklama
Rozwiń

Prywatność staje się dobrem deficytowym

O bankach klienci rzadko wypowiadają się w superlatywach. Narzekamy na drogie kredyty, niskie oprocentowanie lokat, a w przypływie złego humoru obwiniamy je za całe zło tego świata. Trudno jednak polemizować z faktem, że polskie banki błyszczą pod względem innowacyjności.

Publikacja: 04.07.2017 21:04

Prywatność staje się dobrem deficytowym

Foto: ROL

Wykorzystując opóźnienie wynikające z 45 lat PRL, polskie firmy przeskoczyły od razu na wyższy poziom i bez kompleksów wdrażają najnowsze technologie. Nie tylko wdrażają, ale same je tworzą. Dość wspomnieć, że Citibank wybrał właśnie polską firmę do wdrożenia wirtualnego oddziału w kilkunastu krajach.

Jak się okazuje, innowacyjność idzie dużo dalej. Staram się nadążać za nowinkami technicznymi, ale zdumiałam się na wieść o urządzeniach, które są w stanie rozpoznać wiek i płeć klienta, a nawet przeprowadzić analizę jego emocji. Następnie, dzięki wykorzystaniu sieci neuronowych, mogą wyświetlić mu spersonalizowaną ofertę. Testowane są też różnego rodzaju kamery analizujące nasze twarze, nie wspominając już o coraz powszechniejszej biometrii.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Opinie Ekonomiczne
Anita Błaszczak: Stanowiska coraz większego ryzyka
Opinie Ekonomiczne
Anita Błaszczak: Sushi zamiast mieszkania?
Opinie Ekonomiczne
Piotr Arak: Wielki zakład Europy o Indie
Opinie Ekonomiczne
Unia Europejska a Chiny: pomiędzy współpracą, konkurencją i rywalizacją
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: hutnictwo stali jest wyjątkiem od piastowskiej doktryny premiera Tuska