Rz: Hyundai to marka znana w Polsce przede wszystkim z motoryzacji i elektroniki. Skąd pomysł, żeby próbować wejść na bardzo konkurencyjny rynek pojazdów szynowych?
Hyung-Wook Kim: Hyundai Rotem jest częścią Hyundai Motor Group, grupy składającej się z 32 podmiotów, takich jak Hyundai Motors czy Kia Motors. My zajmujemy się produkcją pojazdów szynowych, wojskowych i wyposażenia fabryk. Dostarczyliśmy ponad 40 tys. pojazdów do ponad 36 krajów. Rynek w Polsce zainteresował nas ze względu na szybki rozwój gospodarki. Jesteście krajem o wysokim zapotrzebowaniu na pojazdy szynowe produkowane zgodnie z najnowszą technologią, czyli takie jak nasze.
Skąd przekonanie o tak dużym potencjale polskiego rynku?
Dla nas Polska ma znaczenie strategiczne w postrzeganiu całej Europy. Widzimy duży potencjał nie tylko w polskim rynku, ale także w krajach sąsiadujących. Polska mogłaby się stać punktem łączącym Europę Wschodnią i Zachodnią.
Jesteśmy bardzo zainteresowani kwestią kolei dużych prędkości w Polsce. Stworzenie takich kolei wymaga zupełnie innego doświadczenia niż to, jakim dysponuje obecnie Polska. Obecnie stosowane prędkości to ok. 160 km/h, my natomiast mamy doświadczenie w produkcji pojazdów osiągających prędkości do 300–430 km/h przy zachowaniu bardzo konkurencyjnej ceny.