Hyundai i30 to, po chevrolecie aveo, kii cee’d i kii sportage, kolejny Koreańczyk z Europy. Samochód zaprojektowało europejskie centrum badawczo-rozwojowe Hyundaia w Ruesselsheim. W tym samym mieście jest również centrala i ośrodek badawczy Opla, jednak styliści koreańskiej firmy, projektując kompaktowy model, zapatrzyli się raczej na auta Volkswagena. Oba samochody mają niezależne zawieszenie tylnych kół, co jest rzadko spotykane w segmencie kompaktów, bardzo podobne są również zestawy wskaźników. Hyundai także ma srebrne ramki wokół prędkościomierza i obrotomierza, a pomiędzy nimi jest pokładowy komputer.
W najdroższej wersji cała deska rozdzielcza wygląda elegancko, plastiki są przyjemne w dotyku i dobrze spasowane.
Dobrze wyprofilowane fotele są wygodne i mają szeroki zakres regulacji, podobnie jak kierownica, którą można ustawić zarówno pod wygodnym kątem, jak i dobrać jej najbardziej odpowiednią odległość od klatki piersiowej.Dzięki sporemu rozstawowi osi, wynoszącemu 265 cm, dużo miejsca jest na tylnej kanapie – nie brakuje go na nogi i nad głową.
Bagażnik ma pojemność 340 l, a po złożeniu oparcia tylnej kanapy wzrasta do 1250 l. Podłoga powiększonego bagażnika jest na jednolitej wysokości.
Silnik benzynowy o pojemności 1,6 l osiąga 122 KM i z maksymalnym momentem obrotowym 154 Nm osiąganym przy wysokich 5200 obr./min sprawnie przyspiesza auto. Kompaktowy model potrzebuje 11 sekund, aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h. Nie ma jednak sensu „piłować” silnika na tak wysokich obrotach, bo zużywa wtedy ponad 10 l paliwa na 100 km. Przy umiarkowanej, miejskiej jeździe samochód spala niewiele benzyny, bo ok. 7 l/100 km. Silnik jest głośny nawet przy spokojnej jeździe – już powyżej 3,5 tys. obr./min wyraźnie dochodzące spod maski dźwięki mogą zdenerwować kierowcę. Powyżej pięciu tysięcy obrotów samochód wyje na całego. Jest to typowe dla silników mających po cztery zawory na cylinder. Niechętnie pracują one poniżej dwóch tysięcy obr./min, kiedy ich moment obrotowy jest bardzo mały. Dlatego hyundaiem i30 najlepiej się jeździ, gdy obroty silnika przekraczają dwa, a nie dochodzą do 3,5 tys. obr./min – w aucie jest wtedy cicho i szybko reaguje ono na nacisk na pedał gazu. Z silnikiem połączona jest pięciostopniowa skrzynia biegów.