Bez komórki ani rusz

Telefon komórkowy jest najważniejszym współczesnym gadżetem

Aktualizacja: 17.05.2008 02:14 Publikacja: 17.05.2008 02:10

Największy procent respondentów zabrałoby go ze sobą, gdyby musieli opuścić dom i mogliby zabrać tylko jedną rzecz. W tyle pozostał portfel, klucze, laptop lub odtwarzacz muzyki.

Wyniki badań przeprowadzonych przez firmę IDC na zlecenie Nortel Networks nie pozostawiają wątpliwości, jaki gadżet w dzisiejszych czasach jest najważniejszy: 38 procent spośród 2367 badanych wybrałoby telefon komórkowy, podczas gdy portfel uznała za najpotrzebniejszy niecała jedna trzecia uczestników badania.

Nortel, największy producent sprzętu telekomunikacyjnego w Ameryce, zlecając badania, chciał się dowiedzieć, jaki procent pracujących na świecie można określić jako hiperpodłączonych, używających jednocześnie co najmniej siedmiu urządzeń, takich jak: telefony komórkowe, laptopy i minimum dziewięciu aplikacji, np. programów pocztowych czy pozwalających na stały dostęp do stron społecznościowych, takich jak MySpace czy Facebook.

Okazało się, że jest ich 16 procent i przybywa. Spośród 17 krajów, skąd pochodzą badani, największy odsetek osób wskazanej grupy jest w Chinach, najmniejszy zaś – w Kanadzie i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Autorzy badań przewidują, że w ciągu najbliższych pięciu lat liczba pracujących hiperpodłączonych wzrośnie do 40 proc.

Następną w kolejności grupę stanowią użytkownicy przynajmniej czterech gadżetów i sześciu aplikacji – tych wśród pracowników jest 36 proc. Ta grupa też ma rosnąć w szybkim tempie.

Nowe technologie
Podcast „Rzecz w tym”: Czy jesteśmy skazani na bipolarny świat technologiczny?
Nowe technologie
Chińska rewolucja w sztucznej inteligencji. Czy Ameryka traci przewagę?
Materiał Promocyjny
Kod Innowacji - ruszył konkurs dla firm stawiających na nowe technologie w komunikacji z konsumentami
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji