Reklama

Recenzja - „Cyfrowe marzenia”

Publikacja: 12.11.2010 01:45

Gry komputerowe to prosta rozrywka czy istotna część współczesnej kultury? „Cyfrowe marzenia. Historia gier komputerowych i wideo” próbuje odpowiedzieć na to pytanie, pokazując ewolucję tej technologii – od jarmarcznych automatów na monety po współczesne elektroniczne superprodukcje rozmachem dorównujące hollywoodzkim filmom. Książka opisuje nie tyle technikę – piksele i megaherce nie są tu najważniejsze, ile ludzi, pieniądze i szybko zmieniający się rynek.

To jedna z niewielu pozycji, które poważnie traktują temat gier komputerowych i ich rozwoju w ciągu ostatniego ćwierćwiecza. Dla młodszych fanów gier zaskoczeniem będzie świetnie przedstawiona historia elektronicznej rozrywki (właściwie prehistoria – bo zaczyna się 40 lat temu). Najlepszym dowodem na to jest fakt, że ZX Spectrum – komputer, który wprowadził gry wideo do polskich domów – pojawia się dopiero w okolicach setnej strony.

I wszystko byłoby doskonale, gdyby nie decyzja, by „Cyfrowe marzenia” opatrzyć małymi, czarno-białymi ilustracjami. Szkoda, bo nic lepiej nie oddaje ewolucji gier komputerowych niż to, co widać na ekranie.

[ramka]

[i]Piotr Mańkowski[/i]

Reklama
Reklama

[b]Cyfrowe marzenia[/b]

Wydawnictwo Trio, Warszawa 2010 s. 374[/ramka]

Gry komputerowe to prosta rozrywka czy istotna część współczesnej kultury? „Cyfrowe marzenia. Historia gier komputerowych i wideo” próbuje odpowiedzieć na to pytanie, pokazując ewolucję tej technologii – od jarmarcznych automatów na monety po współczesne elektroniczne superprodukcje rozmachem dorównujące hollywoodzkim filmom. Książka opisuje nie tyle technikę – piksele i megaherce nie są tu najważniejsze, ile ludzi, pieniądze i szybko zmieniający się rynek.

To jedna z niewielu pozycji, które poważnie traktują temat gier komputerowych i ich rozwoju w ciągu ostatniego ćwierćwiecza. Dla młodszych fanów gier zaskoczeniem będzie świetnie przedstawiona historia elektronicznej rozrywki (właściwie prehistoria – bo zaczyna się 40 lat temu). Najlepszym dowodem na to jest fakt, że ZX Spectrum – komputer, który wprowadził gry wideo do polskich domów – pojawia się dopiero w okolicach setnej strony.

Reklama
Nowe technologie
Podcast „Rzecz w tym”: Czy jesteśmy skazani na bipolarny świat technologiczny?
Nowe technologie
Chińska rewolucja w sztucznej inteligencji. Czy Ameryka traci przewagę?
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji
Nowe technologie
Prof. Zybertowicz: AI może potraktować ludzkość jak budowniczy autostrad traktują mrowiska
Reklama
Reklama