Czy banki będą sprzedawać lodówki

Instytucje finansowe wiedzą o naszych preferencjach więcej niż portale społecznościowe.

Publikacja: 08.10.2015 20:45

Czy banki będą sprzedawać lodówki

Foto: 123RF

Presja ze strony nowych konkurentów – m.in. operatorów telekomunikacyjnych i firm z rynku nowych technologii oferujących m.in. płatności w oderwaniu od usług finansowych – sprawia, że banki szukają nowych form działania. Chcą przejść od kart płatniczych i aplikacji mobilnych do roli „asystenta zakupowego", który nie tylko umożliwi transakcję, ale także doradzi, co, gdzie i za ile kupić.

– Bankowość w czystej postaci jest coraz mniej opłacalna. Ostatnio pojawił się wywiad z prezesem Alior Banku Wojciechem Sobierajem, w którym mówił wręcz, że banki komercyjne się kończą – mówi Piotr Cichoń odpowiedzialny za finanse i bankowość w firmie Ericpol. – Dlatego sięgają po najróżniejsze formy sprzedaży. I to nie tylko swoich produktów, ale również innych dostawców.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Materiał Promocyjny
Kod Innowacji - ruszył konkurs dla firm stawiających na nowe technologie w komunikacji z konsumentami
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Polska na czele rewolucji technologii kwantowych
Materiał partnera
Technologie kwantowe: nauka tworzy szanse dla gospodarki
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji