Obniżki cen to najbardziej efektywne narzędzie promocyjne – ocenia Andrzej Gutowski z Ronson Development. Jego opinię podzielają inni deweloperzy. – Klienci w głównej mierze szukają dziś dobrej ceny. Zdają sobie sprawę, że ostatecznie to oni ponoszą koszty oferowanych bonusów – mówi Krzysztof Foder z Bouygues Immobilier Polska.
– Autorskie programy przyciągają klientów, zwykle jednak wydają się im dość skomplikowane. Dlatego niemal zawsze pytają oni o zamianę takiej oferty na rabat, nawet jeśli finansowa korzyść jest mniejsza – ocenia Monika Perekitko z MT Development.
[srodtytul]Rachunki powiernicze[/srodtytul]
Deweloperzy odeszli od przyjmowania starych mieszkań w rozliczeniu. Dwa lata temu taki program uruchomił np. Unidevelopment. Akcja nie spotkała się z dużym zainteresowaniem: pytało o nią kilku klientów. Firma z programu zrezygnowała. Dziś, jak informuje Ewa Przeździecka z Unidevelopment, większość programów sprzedażowych sprowadza się do udzielania rabatów.
Starych mieszkań klientów nie przyjmuje już Budimex Nieruchomości. Jak wyjaśnia Iwona Gajowniczek z tej firmy, program zamiany lokali powstawał, kiedy banki zaostrzały politykę kredytową. – Sytuacja się zmieniła, dostęp do kredytów stał się łatwiejszy, więc program stracił rację bytu – ocenia Iwona Gajowniczek.