– Dziś rynek nowoczesnych powierzchni handlowych w kraju oferuje 7,3 mln mkw. W 2011 roku spodziewamy się zwiększenia podaży o kolejne 550 tys. mkw., z czego do tej pory otwarto już obiekty o powierzchni ponad 200 tys. mkw., m.in.: Galerię Słoneczną w Radomiu, Galerię Twierdzę w Zamościu czy Galerię Leszno w Lesznie – wylicza Iwona Laszkiewicz, dyrektor działu Zarządzania Nieruchomościami w firmie doradczej Jones Lang LaSalle (JLL).
Kilka dużych obiektów powstanie w największych miastach Polski. Np. w Szczecinie dobiega końca budowa Galerii Kaskada. Rozbudowywana jest Silesia City Centre w Katowicach. – A w Warszawie oczekiwane jest otwarcie śródmiejskiej galerii Wolf Bracka, w której ma się znaleźć kilka marek z wyższej półki nieobecnych jeszcze na naszym rynku – dodaje Iwona Laszkiewicz.
Zwraca jednocześnie uwagę, że aktywność deweloperów nie skupia się tylko na największych miastach. Są inwestorzy, którzy dostrzegają atrakcyjność mniejszych rynków.
Przykładem mogą być Kielce, gdzie w trakcie rozbudowy jest Galeria Echo. Toruń natomiast wzbogaci się o centrum handlowo-usługowe Toruń Plaza. W Rzeszowie zapowiadane jest otwarcie centrum handlowo-rozrywkowego Millenium Hall. Z kolei Ostrów Wielkopolski wzbogaci się o Galerię Ostrovia, a w Kaliszu w ścisłym centrum miasta powstaje Galeria Tęcza – podaje JLL.
Nie wszystkie centra handlowe ruszą z kompletem najemców, choć sytuacja jest lepsza niż rok czy dwa lata temu.