Reklama

Mieszkania w dużych miastach - klienci chcą skorzystać z dopłat do kredytów

Nabywców zniechęcają wysokie ceny mieszkań na osiedlach w centrach miast

Publikacja: 21.02.2011 00:12

Klienci nadal interesują się mieszkaniami z segmentu popularnego, najlepiej spełniającymi warunki pr

Klienci nadal interesują się mieszkaniami z segmentu popularnego, najlepiej spełniającymi warunki programu Rodzina na swoim

Foto: Rzeczpospolita

• W Warszawie na rynku wtórnym klienci pytają głównie o mieszkania trzypokojowe nie starsze niż pięć lat, najczęściej o powierzchniach 64 – 75 mkw., chętnie na Ursynowie, Woli, Ochocie i Pradze-Południe. – Z kolei deweloperzy budują w nowych projektach głównie mieszkania w średnim standardzie, kawalerki oraz lokale dwu-, trzypokojowe – mówi Małgorzata Pajor z Ober-Haus.

• W Krakowie klienci nadal interesują się mieszkaniami z segmentu popularnego, głównie w południowej i północnej części miasta, w cenach ok. 5,2 tys. zł za mkw., o pow. 38 – 65 mkw. (bo takie oferty można kupić w ramach programu „Rodzina na swoim”).

• W Trójmieście na rynku wtórnym w ubiegłym miesiącu najwięcej osób pytało o lokale wybudowane po 2000 r. Jednak wielu klientów zniechęcały wysokie ceny tych zwłaszcza na osiedlach w centrach miast. Jak obliczają pośrednicy z Ober-Haus, ponad 80 proc. wszystkich kupujących nabywało mieszkania do 400 tys. zł.

• W Łodzi ok. 60 proc. mieszkań kupowanych w ramach „Rodziny na swoim” pochodzi z rynku wtórnego. Klienci szukają więc ofert kwalifikujących się do programu dopłat do kredytów.

• W Poznaniu przeceny mieszkań, szczególnie tych, które od dłuższego czasu są wystawione na sprzedaż.

Reklama
Reklama
Nieruchomości
Mieszkanie dla singla, dla pary, dla rodziny. To dobry czas na szukanie lokalu?
Nieruchomości
Popyt na biura nakręcają renegocjacje umów
Nieruchomości
Trójmiasto zdominowało rynek mieszkań premium. Ta część rynku też nie ma lekko
Nieruchomości
Deweloperzy lubią „obwarzanki” i kurorty. A co lubią klienci?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Nieruchomości
„Pomysły” deweloperów, czyli jak z domu może powstać blok
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama