Aktualizacja: 24.07.2017 02:35 Publikacja: 24.07.2017 01:59
Korzyść obopólna, bo zdegradowane – a często świetnie usytuowane – tereny stają się na powrót częścią tkanki miejskiej, a deweloperzy mogą zarobić dzięki modzie na lofty, czyli nietypowe mieszkania aranżowane w murach fabrycznych hal.
Trend został zapoczątkowany pół wieku temu w Nowym Jorku, gdzie do wnętrz po upadłych zakładach czy do opuszczonych magazynów wprowadzali się artyści, na własną rękę zajmując się remontem. Wielkie pod względem powierzchni i wysokości przestrzenie dawały duże możliwości aranżacji – między innymi budowę półpiętr i antresoli. To wszystko zwróciło uwagę deweloperów, którzy zwietrzyli biznes. Amerykańskie trendy podchwyciła Europa Zachodnia. Do Polski moda dotarła stosunkowo niedawno, mniej więcej przed dekadą. Po drodze było kilka potknięć, ale dzisiaj lofty to już nie ekstrawagancka nowinka, ale segment rynku. Oczywiście, jest to oferta skierowana przede wszystkim do klientów z grubszym portfelem, już nie do artystycznej bohemy.
Reforma wprowadza na rynek gruntów inwestycyjnych wiele zmiennych o charakterze cenotwórczym. Termin wejścia w ż...
W Warszawie średnia cena mkw. mieszkań deweloperskich jest wyższa niż przed rokiem tylko o nieco ponad 1 proc. -...
Sprzedający mieszkania są na słabszej pozycji. Czas sprzedaży nieruchomości się wydłuża, kupujący domagają się n...
Hotel przy al. Grunwaldzkiej w Gdańsku zaoferuje 375 pokoi. Inwestorem jest litewski 1 Asset Management, a dewel...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Prawie 50 proc. pośredników spodziewa się w II kwartale nieznacznych spadków cen mieszkań z drugiej ręki – wynik...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas