Reklama

Paweł Świeboda: Chcemy pomóc ludziom odzyskać wzrok

- Dziś wiemy o ludzkim mózgu tyle, ile rozumiano z fizyki w XIX wieku. Najważniejsze odkrycia są przed nami. Jest wielka nadzieja, że w ciągu najbliższych lat, będziemy mogli pomóc ludziom odzyskać wzrok lub leczyć choroby Alzheimera i Parkinsona – mówi Paweł Świeboda, szef EBRAINS i dyrektor generalny Human Brain Project.

Aktualizacja: 16.12.2020 06:16 Publikacja: 15.12.2020 12:13

Paweł Świeboda: Chcemy pomóc ludziom odzyskać wzrok

Foto: materiały prasowe

To europejskie przedsięwzięcie, którego głównym celem jest tworzenie infrastruktury badawczej, pomocnej w rozwoju neuronauki, medycyny i informatyki. To jeden z największych projektów naukowych kiedykolwiek sfinansowanych przez Unię Europejską. Obecnie zatrudnia około 500 naukowców na ponad 100 uniwersytetach, szpitalach akademickich i ośrodkach badawczych w całej Europie. Z wyjątkiem Polski.

- Mamy świetnych naukowców, ale wielkie przeszkody systemowe – odpowiada Paweł Świeboda na pytanie dlaczego. Ale przede wszystkim na te dotyczące badań ludzkiego mózgu, jak są prowadzone, co z nich wynika, kiedy będzie można sterować tym organem i czy nie boi się, że na pracy naukowców skorzystają szaleńcy.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Materiał Partnera
Krewny z Ameryki. Jak filmy opowiadają niezwyczajną historię polskich emigrantów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Materiał Partnera
Czy można wykryć, że pracę napisała AI? Nauczyciele akademiccy vs. ChatGPT
Materiał Partnera
Zegar biologiczny. Co naprawdę decyduje o naszej produktywności?
Nauka
Jak urozmaicić spacery i biegi? Eksperci mają niecodzienny pomysł. „Zaczynać powoli”
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Materiał Partnera
Język natury. Źródła jako świadkowie zmian klimatu i działalności człowieka
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama