Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 19.05.2015 21:12 Publikacja: 19.05.2015 18:37
Foto: 123RF
Dziesięciu naukowców wyruszyło z Martyniki na Morze Sargassowe (w rejon Bermudów). Międzynarodowa ekipa płynie 18-metrowym katamaranem. Miesięczną ekspedycję o nazwie „7 continent de plastique" zorganizowało francuskie Centre National d'Etudes Spatiales oraz Centre National de la Recherche Scientifique.
Ekolodzy nazywają plastik w oceanach „siódmym kontynentem". Największa taka plama znajduje się na północnym Pacyfiku, ale na pozostałych oceanach bardzo szybko tworzą się podobne.
Dryfująca masa „siódmego kontynentu" w 90 proc. składa się z plastiku, który się nie rozkłada, lecz rozdrabnia na pył tworzący w wodzie zawiesinę. Na otwartym oceanie większość tej zawiesiny unosi się pod powierzchnią do głębokości 30 m. Pył i większe fragmenty plastiku są niestrawne, blokują układ pokarmowy zwierząt. Co roku powodują śmierć około miliona ptaków oraz 100 tys. ssaków morskich.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Homo sapiens oraz neandertalczycy są niemal identyczni na poziomie genetycznym. Istnieją jednak różnice, które z...
W RPA opracowano nową metodę walki z kłusownictwem. W rogi nosorożców wstrzyknięto radioaktywne izotopy, które m...
Wkrótce odbędzie się Future Frombork Festival, interdyscyplinarna impreza, która łączy świat nauki i sztuki. W p...
51-letni reaktor jądrowy MARIA, którego głównym zadaniem jest produkcja radiofarmaceutyków, już niebawem – w cią...
Naukowcy z University of California w Riverside i Instytutu Naukowego Weizmanna w Izraelu podzielili się niezwyk...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas