Aktualizacja: 04.04.2016 23:20 Publikacja: 04.04.2016 18:02
Foto: AFP/Adrian Dennis
David Burns, główny pilot oblatywacz w kokpicie Airlandera
Foto: AFP/Adrian Dennis
Foto: AFP/Adrian Dennis
Foto: AFP/Adrian Dennis
Brytyjski sterowiec Airlander 10 ma 92 metry długości. To więcej niż wszelkie latające dziś samoloty (rekordzista wśród aeroplanów pasażerskich, Airbus 340-600, mierzy od nosa do ogona 73 metry). Kolos znajduje się teraz w hangarze w Bedfordshire we wschodniej Anglii. Czeka go jeszcze wiele testów naziemnych, ale jak zapewnia producent, firma Hybrid Air Vehicle, już tego lata wzbije się w powietrze.
Słowo „hybrydowy" w nazwie firmy nie znalazło się przypadkiem, wehikuł rzeczywiście jest hybrydą sterowca z samolotem. Część swojej siły nośnej (60 proc.) zawdzięcza helowi, który wypełnia czaszę. Pozostałą część uzyskuje dzięki kształtowi czaszy, trochę przypominającemu skrzydło samolotu.
Badania opinii publicznej pozwalają poznać nastroje społeczne. Jednak kluczem do analizy i zrozumienia przekonań...
Jak sprawić, by budżet obywatelski był istotnie obywatelski? Warszawscy informatycy znaleźli na to sposób. Oprac...
Najnowsze badanie lodowców zachodniej Antarktydy ujawniło ciekawe zjawisko. Odkryto, że szybko płynący lodowiec...
Wieloletnie badania szpaków wspaniałych w Afryce udowodniły, że ptaki te tworzą długotrwałe więzi społeczne bard...
Państwowy Instytut Geologiczny – Państwowy Instytut Badawczy stworzy na Śląsku tarczę cyberbezpieczeństwa sektor...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas