Reklama

Papież: Chrześcijanie muszą bronić środowiska

Politycy nie mają w sobie dość woli, aby zająć się problemem globalnych zmian klimatu - mówił papież Franciszek.

Aktualizacja: 30.11.2016 13:33 Publikacja: 30.11.2016 12:44

Papież Franciszek przywitał Stephena Hawkinga wyjątkowo serdecznie

Papież Franciszek przywitał Stephena Hawkinga wyjątkowo serdecznie

Foto: AFP

Na straży środowiska powinni stać naukowcy - apelował papież do zgromadzonych na sympozjum w Papieskiej Akademii Nauk. - To oni i wszyscy chrześcijanie powinni połączyć siły w obronie naszego wspólnego domu zagrożonego ekologiczną katastrofą - mówił. - Taka współpraca powinna być wolna od politycznych, ekonomicznych, czy ideologicznych nacisków - dodał.

Po drugiej stronie barykady papież postawił polityków, którzy "poza rzadkimi wyjątkami nie znaleźli w sobie woli by działać na rzecz wspólnego dobra". Franciszek wskazał również największe zagrożenia dla porozumienia na rzecz klimatu. To uleganie nowym technologiom i ekonomii, "które szukają zysku za wszelką cenę" oraz opóźniania wprowadzenia w życie pakietów klimatycznych. Nawiązał tym samym do przedwyborczych obietnic Donalda Trumpa, który wprost zapowiadał rozprawienie się z "ekologicznymi mrzonkami" i rozwój przemysłu bez oglądania się na skutki dla środowiska. Oczywiście papież żadnych nazwisk polityków nie wymienił.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Nauka
Naukowcy są bliżej wyjaśnienia pochodzenia życia na Ziemi. Przełomowe wyniki badań
Nauka
W jakim wieku czujemy się najbardziej nieszczęśliwi? Wyniki badań pokazują niepokojącą zmianę
Nauka
Wyniszczające skutki długiego Covidu. Nowe badanie ujawnia ich skalę
Nauka
Jak bardzo prawdopodobna jest śmierć na skutek uderzenia asteroidy w Ziemię? Nowe badanie
Nauka
Co tak naprawdę wydarzyło się niemal 13 tys. lat temu? Naukowcy zbadali kontrowersyjną teorię
Reklama
Reklama