Gdy odbiorca usługi dostanie za wysoki rachunek lub ma np. kłopot z dostępem do Internetu, może złożyć reklamację, a w określonych wypadkach też domagać się odszkodowania.
Zasady postępowania reklamacyjnego oraz warunki, jakim powinna odpowiadać reklamacja, określa rozporządzenie ministra infrastruktury z 1 października 2004 r. (DzU nr 226, poz. 2291). Przysługuje ona w razie niedotrzymania – z winy przedsiębiorcy – wyznaczonego terminu zawarcia umowy czy niedotrzymania – z winy dostawcy – terminu rozpoczęcia ich świadczenia. Reklamować wolno też nieprawidłowe obliczenie należności i nienależyte wykonanie usługi.
Reklamacja musi być wniesiona najpóźniej w ciągu 12 miesięcy od końca okresu rozliczeniowego, którego dotyczy – na
piśmie, telefonicznie albo ustnie do protokołu. Można to zrobić w każdej jednostce obsługującej użytkowników danego dostawcy usług.
Poza danymi osobowymi (imię, nazwisko, adres) trzeba dokładnie określić przedmiot reklamacji i okres, którego dotyczy. Należy również przedstawić okoliczności uzasadniające reklamację.