Dostawca Internetu odpowiada za nienależyte wykonanie umowy

Dostawca Internetu odpowiada za nienależyte wykonanie umowy

Publikacja: 15.11.2011 07:08

Gdy odbiorca usługi dostanie za wysoki rachunek lub ma np. kłopot z dostępem do Internetu, może złożyć reklamację, a w określonych wypadkach też domagać się odszkodowania.

Zasady postępowania reklamacyjnego oraz warunki, jakim powinna odpowiadać reklamacja, określa rozporządzenie ministra infrastruktury z 1 października 2004 r. (DzU nr 226, poz. 2291). Przysługuje ona w razie niedotrzymania – z winy przedsiębiorcy – wyznaczonego terminu zawarcia umowy czy niedotrzymania – z winy dostawcy – terminu rozpoczęcia ich świadczenia. Reklamować wolno też nieprawidłowe obliczenie należności i nienależyte wykonanie usługi.

Reklamacja musi być wniesiona najpóźniej w ciągu 12 miesięcy od końca okresu rozliczeniowego, którego dotyczy – na

piśmie, telefonicznie albo ustnie do protokołu. Można to zrobić w każdej jednostce obsługującej użytkowników danego dostawcy usług.

Poza danymi osobowymi (imię, nazwisko, adres) trzeba dokładnie określić przedmiot reklamacji i okres, którego dotyczy. Należy również przedstawić okoliczności uzasadniające reklamację.

Jeśli klient domaga się zwrotu pieniędzy, musi podać numer konta, na który mają być przekazane, lub zamieścić wniosek o zaliczenie ich na poczet przyszłych należności. Jeżeli reklamację składamy na piśmie, trzeba ją podpisać.

Gdy się okaże, że pominiemy jakiś szczegół, dostawca usług – jeśli uzna to za konieczne dla prawidłowego rozpatrzenia reklamacji – musi wezwać do ich uzupełnienia w określonym terminie. Nie może być on krótszy niż siedem dni.

Czytaj więcej w serwisach:

Prawo dla Ciebie

»

Konsumenci

Gdy odbiorca usługi dostanie za wysoki rachunek lub ma np. kłopot z dostępem do Internetu, może złożyć reklamację, a w określonych wypadkach też domagać się odszkodowania.

Zasady postępowania reklamacyjnego oraz warunki, jakim powinna odpowiadać reklamacja, określa rozporządzenie ministra infrastruktury z 1 października 2004 r. (DzU nr 226, poz. 2291). Przysługuje ona w razie niedotrzymania – z winy przedsiębiorcy – wyznaczonego terminu zawarcia umowy czy niedotrzymania – z winy dostawcy – terminu rozpoczęcia ich świadczenia. Reklamować wolno też nieprawidłowe obliczenie należności i nienależyte wykonanie usługi.

Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów