Tak jak w wypadku umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa regulacje handlu na odległość znajdziemy w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za produkt niebezpieczny.
[b]Od umowy zawartej na odległość można odstąpić bez podania przyczyn w terminie dziesięciu dni od wydania rzeczy (czyli nie wcześniej niż od chwili jej doręczenia), a w wypadku usługi – od dnia zawarcia umowy.[/b]
Wystarczy wysłać stosowne oświadczenie przed upływem tego terminu.
W razie zwrotu warto pamiętać, że można oddać rzecz niekoniecznie w stanie niezmienionym, bo np. ubranie można rozpakować i przymierzyć po to, aby sprawdzić, czy zgadza się rozmiar.
Ustawowe prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w kilku istotnych wypadkach. Chodzi o świadczenia o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związane z jego osobą. Czy to znaczy, że nie można np. zwrócić odzieży, skoro sami wybraliśmy jej numer? Nie, bo w takiej sytuacji wybieramy tylko jedną z ofert przygotowanych przez przedsiębiorcę. Byłoby inaczej, gdyby firma na nasze specjalne zamówienie dostarczyła coś w rozmiarze, którym normalnie nie dysponuje.