„Tygodnik Powszechny” w mniejszym formacie

Katolicki „Tygodnik Powszechny” idzie w ślady „Rz”. Dziś po raz ostatni trafił na rynek w dotychczasowej formie. Za tydzień, w środę, ukaże się już w o połowę mniejszym formacie i nowej szacie graficznej. Wzrośnie też objętość – z dotychczasowych 16 – 20 kolumn do 48 stron.

Aktualizacja: 28.11.2007 09:05 Publikacja: 28.11.2007 05:20

Wydawca wiąże z tą zmianą duże nadzieje, liczy m.in. na wzrost sprzedaży. – W treści i linii pisma nic się nie zmieni. Ale teksty będą krótsze, inaczej łamane, pojawi się więcej zdjęć, ale to nie oznacza tabloidyzacji gazety – zastrzega Agnieszka Kościuszko, szefowa działu PR „Tygodnika Powszechnego”. Głównymi działami magazynu będą: „Wiara”, „Kraj”, „Świat” i „Kultura”, pojawią się w nich jednak nowe poddziały, jak „Cywilizacje” i „Telewizja”, poszerzone ma zostać miejsce na eseje.

– Wielki format „Tygodnika” nie tylko wymagał przestrzeni niezbędnej do czytania, ale nadawał mu także pewną nobliwość. Budził respekt jako gazeta, której nie da się czytać w każdych warunkach, np. w pociągu czy tramwaju. W rezultacie więcej było tych, którzy go szanowali, aniżeli tych, którzy go czytali. Mniejszy format uszczknie może coś z tej hieratyczności, ale ułatwi włożenie numeru do kieszeni – pisze dziś w felietonie do czytelników tygodnika ks. Adam Boniecki, redaktor naczelny „Tygodnika Powszechnego”.

Nową makietę przygotowało Studio Q, które wcześniej pracowało m.in. przy makietach „Rz” i „Gazety Wyborczej”. Od strony biznesowo-technicznej projekt nadzorował Janusz Jankowiak, główny ekonomista Polskiej Rady Biznesu.

– Liczymy na to, że po zmianach sprzedaż będzie dużo większa, podnosimy zresztą do 70 tys. egz. nakład gazety – mówi Agnieszka Kościuszko. Według ZKDP średnie rozpowszechnianie płatne razem tygodnika wyniosło w trzech kwartałach 2007 r. 19,9 tys. egz., o 7,1 proc. mniej niż rok wcześniej w tym samym czasie. We wrześniu wynik tygodnika poprawił się o 6,8 proc., do 21 223 egz.

Branża spodziewała się zmian w „Tygodniku Powszechnym” od kwietnia, kiedy 49 proc. udziałów w tytule kupiła grupa ITI, w skład której wchodzi m.in. grupa TVN, Multikino i platforma cyfrowa „n”. – Inwestycja zapewni nam wsparcie kapitałowe i dostęp do nowoczesnych technologii – tłumaczył wtedy Krzysztof Kozłowski, prezes Fundacji „Tygodnika Powszechnego”. Grupa ITI w wakacje uruchomiła także katolicki kanał telewizyjny religia.tv.

„Tygodnik” to kolejna po „Rz” gazeta, która zdecydowała się na odświeżenie wizerunku poprzez zmniejszenie formatu.

Wydawca wiąże z tą zmianą duże nadzieje, liczy m.in. na wzrost sprzedaży. – W treści i linii pisma nic się nie zmieni. Ale teksty będą krótsze, inaczej łamane, pojawi się więcej zdjęć, ale to nie oznacza tabloidyzacji gazety – zastrzega Agnieszka Kościuszko, szefowa działu PR „Tygodnika Powszechnego”. Głównymi działami magazynu będą: „Wiara”, „Kraj”, „Świat” i „Kultura”, pojawią się w nich jednak nowe poddziały, jak „Cywilizacje” i „Telewizja”, poszerzone ma zostać miejsce na eseje.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie