„Tygodnik Powszechny” w mniejszym formacie

Katolicki „Tygodnik Powszechny” idzie w ślady „Rz”. Dziś po raz ostatni trafił na rynek w dotychczasowej formie. Za tydzień, w środę, ukaże się już w o połowę mniejszym formacie i nowej szacie graficznej. Wzrośnie też objętość – z dotychczasowych 16 – 20 kolumn do 48 stron.

Aktualizacja: 28.11.2007 09:05 Publikacja: 28.11.2007 05:20

Wydawca wiąże z tą zmianą duże nadzieje, liczy m.in. na wzrost sprzedaży. – W treści i linii pisma nic się nie zmieni. Ale teksty będą krótsze, inaczej łamane, pojawi się więcej zdjęć, ale to nie oznacza tabloidyzacji gazety – zastrzega Agnieszka Kościuszko, szefowa działu PR „Tygodnika Powszechnego”. Głównymi działami magazynu będą: „Wiara”, „Kraj”, „Świat” i „Kultura”, pojawią się w nich jednak nowe poddziały, jak „Cywilizacje” i „Telewizja”, poszerzone ma zostać miejsce na eseje.

– Wielki format „Tygodnika” nie tylko wymagał przestrzeni niezbędnej do czytania, ale nadawał mu także pewną nobliwość. Budził respekt jako gazeta, której nie da się czytać w każdych warunkach, np. w pociągu czy tramwaju. W rezultacie więcej było tych, którzy go szanowali, aniżeli tych, którzy go czytali. Mniejszy format uszczknie może coś z tej hieratyczności, ale ułatwi włożenie numeru do kieszeni – pisze dziś w felietonie do czytelników tygodnika ks. Adam Boniecki, redaktor naczelny „Tygodnika Powszechnego”.

Nową makietę przygotowało Studio Q, które wcześniej pracowało m.in. przy makietach „Rz” i „Gazety Wyborczej”. Od strony biznesowo-technicznej projekt nadzorował Janusz Jankowiak, główny ekonomista Polskiej Rady Biznesu.

– Liczymy na to, że po zmianach sprzedaż będzie dużo większa, podnosimy zresztą do 70 tys. egz. nakład gazety – mówi Agnieszka Kościuszko. Według ZKDP średnie rozpowszechnianie płatne razem tygodnika wyniosło w trzech kwartałach 2007 r. 19,9 tys. egz., o 7,1 proc. mniej niż rok wcześniej w tym samym czasie. We wrześniu wynik tygodnika poprawił się o 6,8 proc., do 21 223 egz.

Branża spodziewała się zmian w „Tygodniku Powszechnym” od kwietnia, kiedy 49 proc. udziałów w tytule kupiła grupa ITI, w skład której wchodzi m.in. grupa TVN, Multikino i platforma cyfrowa „n”. – Inwestycja zapewni nam wsparcie kapitałowe i dostęp do nowoczesnych technologii – tłumaczył wtedy Krzysztof Kozłowski, prezes Fundacji „Tygodnika Powszechnego”. Grupa ITI w wakacje uruchomiła także katolicki kanał telewizyjny religia.tv.

„Tygodnik” to kolejna po „Rz” gazeta, która zdecydowała się na odświeżenie wizerunku poprzez zmniejszenie formatu.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku