Jak wynika z danych o rozpowszechnianiu płatnym razem Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, liderem rynku pozostał „Fakt” z wynikiem 511 574 egz. (o 4,9 proc. wyższym niż rok wcześniej), za nim uplasowała się „Gazeta Wyborcza”, której sprzedaż wzrosła o 0,9 proc., do 443 424 egz. Podobnie jak w poprzednich miesiącach w ujęciu rocznym pogorszył się wynik „Dziennika”. Sprzedawano średnio 176 052 egz., o 12,9 proc. mniej niż rok wcześniej. O 1,9 proc., do 192 315 egz., wzrosła sprzedaż „Super Expressu”. „Rzeczpospolita” w nowej szacie graficznej osiągnęła w październiku najlepszy wynik w tym roku. Sprzedawała średnio 171 760 egz., o 2,6 proc. więcej niż we wrześniu.
Średnia sprzedaż „Polski” wyniosła 351 672 egz. Z tego 303 665 egz. stanowiła sprzedaż dotychczasowych tytułów regionalnych. Oznacza to, że tylko 48 007 egz. sprzedaje się w regionach, w których Polskapresse dotychczas nie wydawała gazet.
Choć rynek dzienników uważany jest za trudny, wydawcy wciąż eksperymentują z nowymi tytułami. Po Springerze i Polskapresse myślą o tym Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe. – Na pewno chcemy mieć więcej niż jeden dziennik. Jesteśmy otwarci na przejęcia, ale oceniam, że rynek dzienników można jeszcze poszerzyć o nowy tytuł – mówi Zbigniew Benbenek, szef rady nadzorczej grupy ZPR, w której skład wchodzi m.in. Wydawnictwo Murator, „Super Express” i Grupa Radiowa Time (właściciel sieci radiowych Eska, Eska Rock i VOX FM).