To dość optymistyczne szacunki po tym, gdy swoje, niższe od oczekiwanych, podał niedawno dom ZenithOptimedia. Według niego rynek po I kwartale wzrósł o 5 proc., choć miał o 6,8 proc. Szacunki i prognozy MPG są wyższe. Zdaniem specjalistów z tego domu mediowego w całym 2011 r. firmy wydadzą na reklamę w Polsce o 6 proc. więcej niż w 2010 r. Wzrost po I  kwartale zapewniły głównie wyższe przychody z reklam stacji telewizyjnych i Internetu. Reklamowe wpływy telewizji zwiększyły się rok do roku o 6,6 proc, do 839 mln zł, i stanowiły 52 proc. całego rynku reklamy. Na reklamę w sieci firmy wydały natomiast 190 mln zł, aż o 17,2 proc. więcej niż w I kwartale 2010 r. O 10,2 proc. więcej pieniędzy (125 mln zł) niż rok wcześniej trafiło też  do radia. Pozostałe media odnotowały jeszcze spadki wpływów reklamowych.

Największy wpływ na wzrost rynku miał intensywny rozwój sektorów telekomunikacji, higieny i pielęgnacji oraz farmaceutyków – podają eksperci. Te trzy sektory plus producenci żywności i napojów generują 53 proc. wydatków na reklamę w Polsce.

Mniej niż rok wcześniej na reklamę wydawały natomiast w I kwartale firmy działające w branży finansowej i handlowej.

Wzrost wydatków na promocję w telewizji to nie tylko skutek otwierania kolejnych kanałów tematycznych, dzięki czemu na rynku jest więcej przestrzeni reklamowej. W telewizji sprzedaje się także coraz więcej tzw. ratingów. Rating to miara tego, do jak dużej widowni dotarła dana reklama. Sprzedane w kanałach telewizyjnych reklamy docierają więc do coraz większej liczby widzów. Dzieje się tak m.in. dlatego, że coraz szczelniej swoje przestrzenie reklamowe wypełnia TVP, która odnotowała wzrost wyemitowanych ratingów rok do roku o 9 proc. W Polsacie ta zwyżka wyniosła 8 proc., a stacje TVN odnotowały spadek o 2 proc. Z kolei w prasie większość wydawnictw  wyemitowała mniej reklam niż przed rokiem.  Na przykład Agora, wydawca „Gazety Wyborczej" i „Metra", odnotowała spadek liczby reklam sprzedanych w

I kwartale w swoich gazetach o 8 proc., Polskapresse (wydawca „Polski The Times" i bezpłatnego „Echa Miasta") – o 3 proc. 37-proc. wzrost liczby sprzedanych reklam odnotowały natomiast Media Regionalne wydające prasę regionalną.