TP wprowadza szybszą Neostradę

Na razie zasięg nowej usługi TP SA jest symboliczny, ale sieci kablowe już mogą zacząć się niepokoić

Publikacja: 24.05.2011 03:47

TP wprowadza szybszą Neostradę

Foto: Fotorzepa, Marek Obremski Marek Obremski Marek Obremski

Neostradzie, usłudze stacjonarnego dostępu do Internetu sprzedawanej przez największego operatora na rynku, towarzyszy od wczoraj Neostrada Fiber, w ramach której sprzedawane będą łącza internetowe o szybkości pobierania danych 40 i 80 Mb/s. To parametry konkurencyjne wobec oferty sieci kablowych, takich jak Multimedia, UPC Polska czy Aster.

Nowe usługi TP to kolejny, po październikowej obniżce cen Neostrady o 20 – 25 proc. twardy orzech do zgryzienia dla konkurencji. Operatorzy, z którymi rozmawiała „Rz", nie chcieli komentować oferty konkurencji, ale wskazywali na jej ograniczony zasięg.

Szybsza Neostrada jest dostępna w lokalizacjach, gdzie TP dysponuje światłowodami i odpowiedniej jakości kablami miedzianymi, którymi dane popłyną do domów klientów na ostatnim etapie połączenia. Dziś w zasięgu usługi jest ok. 500 tys. gospodarstw domowych.

Jak zapowiedział Maciej Witucki, prezes TP, do końca roku ta liczba się podwoi. Jak podkreślił, będzie to możliwe dzięki inwestycjom, jakie TP zrealizuje w ramach porozumienia z Urzędem Komunikacji Elektronicznej. Zakłada ono, że operator zbuduje lub zmodernizuje 1,25 mln linii kosztem około 3 miliardów złotych.

Inwestycje w większą dostępność oferty Neostrada Fiber byłyby jednak konieczne nawet bez paktu z UKE. Póki co zasięg nowej usługi to  tylko dwie dzielnice Warszawy, Wrocław, Rzeszów, Leszno, Oborniki Śląskie oraz Brwinów i Zielonki pod Krakowem.

Łącza 40 i 80 Mb/s będą dostępne w abonamentach od 79,99 i 99,90 zł miesięcznie (w umowach na dwa lata). Do tego należy doliczyć 29,90 zł comiesięcznej opłaty za dzierżawę linii od operatora, co czyni ofertę mniej atrakcyjną od propozycji np. UPC Polska.

Opłata za dzierżawę jednak znika po wybraniu droższych opcji z dodatkowymi usługami, takimi jak nielimitowane rozmowy telefoniczne na numery stacjonarne czy oferta telewizyjna.

Ta ostatnia ma być jednym z marketingowych filarów nowej oferty. Wkrótce usługi telewizyjne dostępne w najwyższych pakietach Neostrady Fiber mają się wzbogacić o ofertę platformy satelitarnej „n". TP pożąda szczególnie kanałów telewizyjnych w wysokiej jakości HD, która dla wielu klientów może być powodem wyboru najszybszych łączy z oferty operatora. W zaprezentowanej wczoraj ofercie telewizyjnej jest tylko jeden kanał takiej jakości.

Jak zapowiedział Maciej Witucki, w ciągu kilkunastu najbliższych dni Grupa TP i TVN, właściciel „n", zaprezentują szczegóły wspólnej oferty.

TP liczy, że nowa oferta internetowa rozrusza sprzedaż usług internetowych. Liczba abonentów Neostrady spada od dłuższego czasu. W marcu wynosiła 1,98 mln osób. – W I kwartale było równie źle, jak u konkurencji – podkreślił Witucki.

 

Neostradzie, usłudze stacjonarnego dostępu do Internetu sprzedawanej przez największego operatora na rynku, towarzyszy od wczoraj Neostrada Fiber, w ramach której sprzedawane będą łącza internetowe o szybkości pobierania danych 40 i 80 Mb/s. To parametry konkurencyjne wobec oferty sieci kablowych, takich jak Multimedia, UPC Polska czy Aster.

Nowe usługi TP to kolejny, po październikowej obniżce cen Neostrady o 20 – 25 proc. twardy orzech do zgryzienia dla konkurencji. Operatorzy, z którymi rozmawiała „Rz", nie chcieli komentować oferty konkurencji, ale wskazywali na jej ograniczony zasięg.

Pozostało 80% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie