Reklama

TP wprowadza szybszą Neostradę

Na razie zasięg nowej usługi TP SA jest symboliczny, ale sieci kablowe już mogą zacząć się niepokoić

Publikacja: 24.05.2011 03:47

TP wprowadza szybszą Neostradę

Foto: Fotorzepa, Marek Obremski Marek Obremski Marek Obremski

Neostradzie, usłudze stacjonarnego dostępu do Internetu sprzedawanej przez największego operatora na rynku, towarzyszy od wczoraj Neostrada Fiber, w ramach której sprzedawane będą łącza internetowe o szybkości pobierania danych 40 i 80 Mb/s. To parametry konkurencyjne wobec oferty sieci kablowych, takich jak Multimedia, UPC Polska czy Aster.

Nowe usługi TP to kolejny, po październikowej obniżce cen Neostrady o 20 – 25 proc. twardy orzech do zgryzienia dla konkurencji. Operatorzy, z którymi rozmawiała „Rz", nie chcieli komentować oferty konkurencji, ale wskazywali na jej ograniczony zasięg.

Szybsza Neostrada jest dostępna w lokalizacjach, gdzie TP dysponuje światłowodami i odpowiedniej jakości kablami miedzianymi, którymi dane popłyną do domów klientów na ostatnim etapie połączenia. Dziś w zasięgu usługi jest ok. 500 tys. gospodarstw domowych.

Jak zapowiedział Maciej Witucki, prezes TP, do końca roku ta liczba się podwoi. Jak podkreślił, będzie to możliwe dzięki inwestycjom, jakie TP zrealizuje w ramach porozumienia z Urzędem Komunikacji Elektronicznej. Zakłada ono, że operator zbuduje lub zmodernizuje 1,25 mln linii kosztem około 3 miliardów złotych.

Inwestycje w większą dostępność oferty Neostrada Fiber byłyby jednak konieczne nawet bez paktu z UKE. Póki co zasięg nowej usługi to  tylko dwie dzielnice Warszawy, Wrocław, Rzeszów, Leszno, Oborniki Śląskie oraz Brwinów i Zielonki pod Krakowem.

Reklama
Reklama

Łącza 40 i 80 Mb/s będą dostępne w abonamentach od 79,99 i 99,90 zł miesięcznie (w umowach na dwa lata). Do tego należy doliczyć 29,90 zł comiesięcznej opłaty za dzierżawę linii od operatora, co czyni ofertę mniej atrakcyjną od propozycji np. UPC Polska.

Opłata za dzierżawę jednak znika po wybraniu droższych opcji z dodatkowymi usługami, takimi jak nielimitowane rozmowy telefoniczne na numery stacjonarne czy oferta telewizyjna.

Ta ostatnia ma być jednym z marketingowych filarów nowej oferty. Wkrótce usługi telewizyjne dostępne w najwyższych pakietach Neostrady Fiber mają się wzbogacić o ofertę platformy satelitarnej „n". TP pożąda szczególnie kanałów telewizyjnych w wysokiej jakości HD, która dla wielu klientów może być powodem wyboru najszybszych łączy z oferty operatora. W zaprezentowanej wczoraj ofercie telewizyjnej jest tylko jeden kanał takiej jakości.

Jak zapowiedział Maciej Witucki, w ciągu kilkunastu najbliższych dni Grupa TP i TVN, właściciel „n", zaprezentują szczegóły wspólnej oferty.

TP liczy, że nowa oferta internetowa rozrusza sprzedaż usług internetowych. Liczba abonentów Neostrady spada od dłuższego czasu. W marcu wynosiła 1,98 mln osób. – W I kwartale było równie źle, jak u konkurencji – podkreślił Witucki.

 

Neostradzie, usłudze stacjonarnego dostępu do Internetu sprzedawanej przez największego operatora na rynku, towarzyszy od wczoraj Neostrada Fiber, w ramach której sprzedawane będą łącza internetowe o szybkości pobierania danych 40 i 80 Mb/s. To parametry konkurencyjne wobec oferty sieci kablowych, takich jak Multimedia, UPC Polska czy Aster.

Nowe usługi TP to kolejny, po październikowej obniżce cen Neostrady o 20 – 25 proc. twardy orzech do zgryzienia dla konkurencji. Operatorzy, z którymi rozmawiała „Rz", nie chcieli komentować oferty konkurencji, ale wskazywali na jej ograniczony zasięg.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama