Boom na telewizory z Internetem

W tym roku sprzedaż takich modeli ma sięgnąć ok. 90 mln sztuk. Funkcję Smart TV ma już 27 proc. odbiorników trafiających na rynek

Publikacja: 14.06.2012 04:24

Telewidzowie zmieniają zwyczaje

Telewidzowie zmieniają zwyczaje

Foto: Rzeczpospolita

Telewizory typu Smart TV w coraz większej liczbie domów stają się multimedialnymi centrami rozrywki. I coraz częściej zastępują także komputer stacjonarny. Za pośrednictwem tego typu telewizora widzowie oglądają filmy w serwisach internetowych – producenci podpisują bowiem umowy z serwisami, w których można je oglądać za darmo.

Jednak takie telewizory umożliwiają też inne opcje, jak choćby korzystanie z internetowych komunikatorów czy serwisów informacyjnych.

Dlatego ich popularność szybko rośnie. Jak podaje firma DisplaySearch obecnie już 27 proc. telewizorów trafiających na rynek ma funkcję Smart TV. W tym roku ich sprzedaż ma wynieść 88 mln sztuk, w przyszłym już 105 mln. Obecnie najpopularniejsze są w Japonii, gdzie 46 proc. telewizorów trafiających na rynek ma dostęp do Internetu.

W Chinach czy Europie Zachodniej jest to nieco ponad 30 proc. Jednak to właśnie w Chinach sprzedaż telewizorów Smart TV rośnie zdecydowanie najszybciej. Ogółem na świecie ten segment rynku rośnie średnio o niemal 20 proc. rocznie. – Obecnie to Internet jest największym źródłem treści. Dlatego zmieniają się także zwyczaje korzystających z telewizorów – mówi Paul Gray, szef badań rynku telewizyjnego NPD DisplaySearch.

Bardzo optymistyczne prognozy są też dla Polski. Według Samsunga w okresie styczeń – kwiecień 2012 r. 33 proc. sprzedaży telewizorów stanowiły Smart TV. Firma podaje, że jej udział w ujęciu ilościowym to 40 proc. – Smart TV to bardzo duża część sprzedaży. W ofercie telewizorów na 2012 r. z serii E to 83 proc. – mówi Grzegorz Stanisz z Samsung Polska.

Reklama
Reklama

Producenci potwierdzają, że zainteresowanie tego typu modelami jest coraz większe, a w ofercie mają je wszystkie wiodące firmy.

– Od kwietnia sprzedaż telewizorów Panasonic w Polsce wartościowo systematycznie rośnie. Widać to szczególnie mocno w segmencie telewizorów LED Full HD 3D z SmarTViera, wysokiej klasy modeli z dostępem do Internetu – mówi Ireneusz Smaga, dyrektor zarządzający firmy Panasonic w Polsce i krajach bałtyckich.

Telewizory typu Smart TV w coraz większej liczbie domów stają się multimedialnymi centrami rozrywki. I coraz częściej zastępują także komputer stacjonarny. Za pośrednictwem tego typu telewizora widzowie oglądają filmy w serwisach internetowych – producenci podpisują bowiem umowy z serwisami, w których można je oglądać za darmo.

Jednak takie telewizory umożliwiają też inne opcje, jak choćby korzystanie z internetowych komunikatorów czy serwisów informacyjnych.

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama