Asseco Poland drożało po lepszych niż oczekiwano wynikach

Kurs informatycznej spółki zyskiwał w czwartek 5 proc. po publikacji dobrych wyników za III?kwartał

Publikacja: 16.11.2012 01:59

Adam Góral, prezes Asseco Poland

Adam Góral, prezes Asseco Poland

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński

Kierowana przez Adama Górala firma udowodniła, że dzięki zdywersyfikowanemu portfelowi, może skutecznie opierać się spowolnieniu oraz jest w stanie załatać lukę po spadających przychodach od głównych klientów.

W?III?kwartale, zarówno przychody, jak i zysk operacyjny i netto rzeszowskiej grupy były wyższe niż oczekiwał rynek. Sprzedaż wyniosła 1,33 mld zł. Na poziomie operacyjnym zysk sięgnął 161 mln zł. Zarobek netto przekroczył 83 mln zł. Warto jednak zwrócić uwagę, że w dwóch ostatnich pozycjach dane sprzed roku były lepsze.

Spadek rentowności byłby większy, gdyby nie pozytywne zmiany w strukturze sprzedaży. Przychody grupy z wysokomarżowego własnego oprogramowania i usług w III kw. przekroczyły 1,03 mld zł, wobec 870 mln zł rok wcześniej. Zmiana wyniosła zatem 20 proc. Narastająco po dziewięciu miesiącach, jest to już przeszło 3 mld zł (2,57 mld zł rok temu).

O dobrej kondycji finansowej Asseco Poland świadczy też fakt, że w pierwszych trzech kwartałach z działalności operacyjnej wygenerowała aż 551 mln zł gotówki, wobec 394 mln zł rok temu. Na koniec września łączne zasoby pieniężne grupy, uwzględniające również niewykorzystane linie kredytowe, przekraczały 1 mld zł.

Narastająco, po trzech kwartałach, obroty grupy Asseco Poland wyniosły 3,99 mld zł wobec 3,53 mld zł przed rokiem. Zysk operacyjny zmalał o 9 mln zł (2 proc.) do 495 mln zł, a netto o 12 mln zł do 278 mln zł.

Prezes Góral jest spokojny o perspektywy grupy. Portfel zamówień na 2012 r. uwzględniający już zrealizowane projekty to 5289 mln zł, czyli jest o 14 proc. większy niż rok wcześniej. W obszarze oprogramowania własnego to 4057 mln zł, czyli o 19 proc. więcej niż przed rokiem. W 2011 r. grupa miała 4,96 mld zł obrotów.

Prezes zapewnia, że intensywnie inwestuje ona w nowe produkty. – Jesteśmy innowacyjni, więc tezy, że nasze produkty są przestarzałe, są krzywdzące – dodaje. Deklaruje, że Asseco Poland zamierza dalej poszerzać bazę klientów i zacieśniać związki z dotychczasowymi kontrahentami. – W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy podpisaliśmy 1,7 tys. kontaktów – wskazuje.

Na przedłużenie współpracy z Asseco Poland zdecydowała się m. in. Warta. Ubezpieczyciel podpisał pięcioletnią umowę z rzeszowską spółką (jej wartość nie została ujawniona) na utrzymanie i rozwój głównego systemu IT. Został przed laty wdrożony przez Prokom Soft-ware. Rozwiązanie będzie głównym systemem produktowym po połączeniu Warty i HDI?Asekuracja.

Kierowana przez Adama Górala firma udowodniła, że dzięki zdywersyfikowanemu portfelowi, może skutecznie opierać się spowolnieniu oraz jest w stanie załatać lukę po spadających przychodach od głównych klientów.

W?III?kwartale, zarówno przychody, jak i zysk operacyjny i netto rzeszowskiej grupy były wyższe niż oczekiwał rynek. Sprzedaż wyniosła 1,33 mld zł. Na poziomie operacyjnym zysk sięgnął 161 mln zł. Zarobek netto przekroczył 83 mln zł. Warto jednak zwrócić uwagę, że w dwóch ostatnich pozycjach dane sprzed roku były lepsze.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie