Izba działać będzie pod marką „e-Commerce Polska". W inicjatywę zaangażowały się największe firmy polskiego sektora e-commerce, w tym właściciele Empik.pl, Merlin.pl, Fly.pl, Skąpiec.pl, Nokaut.pl, Euro RTV AGD, Neo24, Komputronik, serwisy płatności online PayU, dotpay, Przelewy24 oraz Grupa Allegro.
„Formuła e-Izby odpowiada szerokiej definicji "e-commerce" zawartej w dyrektywach Unii Europejskiej. Obejmuje zatem zarówno handel elektroniczny, usługi świadczone drogą elektroniczną oraz usługi społeczeństwa informacyjnego" – głosi komunikat Komitetu Założycielskiego e-Commerce Polska.
Pomysłodawcy liczą, że zarówno w kraju, jak i na forum unijnym swoimi doświadczeniami pomogą w wypracowaniu wyważonych rozwiązań, służących interesom zarówno przedsiębiorców i konsumentów, jak i instytucji państwowych. Mają nadzieję, że do współpracy włączy się szeroka reprezentacja branży internetowej: od przedsiębiorców dopiero rozpoczynających działalność po firmy z tradycyjnych gałęzi gospodarki świadczących swoje usługi w sieci.
- To inicjatywa o ponadregionalnym charakterze – zaczynamy od profesjonalnego zorganizowania się tutaj w Polsce, ale już mamy wstępnie osiągnięte porozumienia w zakresie współpracy z firmami i organizacjami europejskimi o podobnych celach do naszych – powiedział Grzegorz Wójcik, Prezes Fundacji Rozwoju Gospodarki Elektronicznej, która koordynuje całe przedsięwzięcie.
Twórcy nowej inicjatywy deklarują, że w odróżnieniu od innych izb gospodarczych, e-Izba w znacznej mierze koncentrować się będzie na projektach branżowych o charakterze edukacyjnym i szkoleniowym, w tym grupach merytorycznych, zajmujących się usystematyzowaniem istniejących praktyk oraz wypracowaniem standardów branżowych.