Netia: kablówki w Warszawie i Krakowie

Mieliśmy rację. Dziś rano napisaliśmy, że to Netia może odkupić od UPC?Polska część kablowej sieci telewizyjnej po przejętym Asterze

Publikacja: 05.03.2013 15:52

Netia: kablówki w Warszawie i Krakowie

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz rg Rafał Guz

Informację tę podała „Rzeczpospolita", a wieczorem w poniedziałek serwis rpkom.pl.

Netia potwierdziła te informacje przed startem sesji. Nie wystosowała komunikatu na GPW, ale informację prasową.

– To i brak korekty prognozy na 2013 rok wskazuje, że wartość transakcji to około 20-30 mln zł – ocenia Waldemar Stachowiak, analityk Ipopema Securities.

Netia nie ujawniła ile zapłaci UPC. Tak, jak i nie odpowiadała wczoraj na dodatkowe pytania o plany wobec przejmowanej sieci. Operator czeka z tym do finalizacji transakcji, która uzależniona jest od zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

To raczej formalność, bo sprzedający pytał UOKIK o zdanie na temat inwestora. – UPC przedstawiło nam kilkunastu potencjalnych nabywców sieci Aster objętej warunkiem. Część z nich została zaakceptowana przez UOKiK – mówi Małgorzata Cieloch, rzeczniczka urzędu antymonopolowego.

W innym przypadku takie konsultacje byłyby nietypową procedurą. Ale nie tym razem: kablówka sprzedaje sieć bo musi. Wypełnia warunek postawiony przez urząd, gdy zgadzał się na przejęcie Astera. UOKIK zażądał w 2011 r., by UPC sprzedało część sieci Aster w lokalizacjach, gdzie infrastruktura kablówek się powielała w ciągu 18 miesięcy.

W sumie w Warszawie i Krakowie Netia wzbogaci się o sieć docierającą do 446 tys. mieszkań i lokali użytkowych. Choć wchodzi w kolejną (po WiMax, ethernecie, PSTN) technologię, analitycy ją chwalą.

– To nie powinno mieć znaczenia dla potencjalnego inwestora strategicznego, a według moich wyliczeń za gniazdko Netia zapłaciła maksymalnie 67 zł. To bardzo dobra cena – mówi Stachowiak.

Transakcja wpisuje się w strategię Netii, która odchodzi od usług regulowanych. Poszerzy zasięg własnej sieci o 17 proc. do 2,8 mln gospodarstw domowych.

– Spółka skorzystała z okazji. Nie spodziewam się, by przejmowała operatorów kablowych. Ich ceny są wysokie – uważa Piotr Owdziej, analityk KBC Securities.

Netia będzie zdobywać klientów w nowych lokalizacjach powoli i zacznie najprawdopodobniej dopiero za kilka miesięcy. UPC, zanim wystawiło sieć na sprzedaż, przenosiło abonentów kablówki na własne systemy. Umowy będą im wygasać zapewne za około rok.

- Nie wiem, co Netia zrobi. Trzeba będzie obserwować, co będzie się działo – komentował ruch operatora stacjonarnego na porannej konferencji wynikowej szef Multimedia Polska, Andrzej Rogowski.

Mocniejsze wejście telekomu na Warszawski rynek oznaczać może w przyszłości większą konkurencję dla obecnych tu Telekomunikacji Polskiej i kablówek. Multimedia Polska jest jedną z nich. Drugą kablówką, nastawiająca się na walkę o warszawiaków z większą mocą jest Vectra. Ta jednak przegrała wyścig z Netią o nakładkową sieć Astera. Wśród analityków pojawiły się znaki zapytania, czy przypadkiem UPC celowo nie wybrało na nabywcę gracza, dla którego sieci kablowe to nowość.

- W zasięgu naszej sieci w Warszawie mamy 120 tys. gospodarstw domowych. Obsługujemy około 30 tys. abonentów, w większości korzystających z pakietów -  mówił Rogowski. - Zainwestowaliśmy 70-80 mln zł. Będziemy inwestować tu dalej, ale nie zamierzamy szczególnie intensyfikować działań -  dodawał prezes Multimedia Polska.

Informację tę podała „Rzeczpospolita", a wieczorem w poniedziałek serwis rpkom.pl.

Netia potwierdziła te informacje przed startem sesji. Nie wystosowała komunikatu na GPW, ale informację prasową.

Pozostało 94% artykułu
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych