Problemy z internetem Netii od piątku
Od piątku pojawiały się zgłoszenia o problemach abonentów Netii z całej Polski. Najwięcej pochodziło z Lublina, Krakowa, Warszawy i Katowic. Klienci swoje niezadowolenie wyrażali w mediach społecznościowych. Firma przepraszała za problemy i obiecywała, że "technicy dokładają wszelkich starań, aby możliwie jak najszybciej usunąć awarię". Netia obiecała również korektę faktur za niedziałające usługi.
Netia kilka miesięcy temu przekroczyła 350 tys. abonentów telewizyjnych. Zasięg światłowodu Netii sięga 5,5 mln gospodarstw domowych.
Sytuacja z internetem Netii we wtorek
Netia przesłała do redakcji oświadczenie, w którym podkreśla, że "skutkiem ataków typu DDoS na infrastrukturę sieciową były jedynie okresowe, regionalne utrudnienia w pełnym funkcjonowaniu usług dostępowych u części klientów"
Zdradza, że ataki na infrastrukturę nie ustały zupełnie, jednak są na bieżąco mitygowane, dzięki czemu ich wpływ na funkcjonowanie usług ma być praktycznie niezauważalny.
"Weryfikacja zgłoszeń abonenckich, które zostały powiązane z awarią masową, wywołaną atakami, potwierdza, że już od ponad 24 godzin (od poniedziałku, 4 września po 16.30) usługi działają już bez większych zakłóceń. Wciąż trwające indywidualne awarie nie są spowodowane wspomnianymi atakami (a np. fizycznym uszkodzeniem sieci, czy awarii routera, itp.)" - podkreśla Netia.