Reklama
Rozwiń

Pół miliarda zostanie w kasie Cyfrowego Polsatu

Rada nadzorcza satelitarnej platformy zaakceptowała propozycję zarządu, aby spółka nie wypłacała jednak w tym roku dywidendy – poinformował w środę rano Cyfrowy Polsat przed publikacją wyników za I kwartał

Publikacja: 15.05.2013 09:18

- Podstawą decyzji jest jeden z celów strategicznych Spółki, jakim jest jak najszybsze obniżenie poziomu zadłużenia spółki, powstałego na skutek nabycia Telewizji Polsat – tłumaczy zarząd w prezentacji dla inwestorów.

Finanse medialnego potentata okazały się zbieżne z oczekiwaniami analityków. Przychody Cyfrowego Polsatu były od nich nawet nieco wyższe: zamknęły się kwotą 697,1 mln zł, podczas gdy biura maklerskie spodziewały się 683 mln zł. Grupa zanotowała przy tym wzrost wpływów z abonamentów klientów indywidualnych, a spadek w części nadawczej.

Rok do roku obniżyły się natomiast zyski grupy, należącej do Zygmunta Solorza-Żaka. Tu jednak także nie powinno być zaskoczenia, bo tempo spadku było takie, jakiego oczekiwali specjaliści. Zysk EBITDA telewizyjnej grupy wyniósł 245,3 mln zł, mniej niż rok wcześniej (257 mln zł), ale w sumie zgodnie z prognozami analityków (245,8 mln zł). Zysk operacyjny grupy Cyfrowego Polsatu w I kw. 2013 roku wyniósł 184,6 mln zł (analitycy spodziewali się 184,5 mln zł), podczas gdy rok wcześniej 203 mln zł zysku.

Grupa Cyfrowego Polsatu miała w I kw. 2013 roku 95,1 mln zł zysku netto wobec 205 mln zł zysku netto w I kw. 2012 r. Zysk netto okazał się zgodny z oczekiwaniami analityków, którzy spodziewali się 96,1 mln zł zysku netto.

Platforma zakończyła kwartał z 3,55 mln abonentów, z których 2,75 mln korzystało z Pakietu Familijnego.

Liczba abonentów usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu urosła do nieco ponad 173 tys., o 95 proc. rok do roku. Klientów telefonii komórkowej (Cyfrowy Polsat namawia ich do korzystania z usług sieci Plus, kontrolowanej przez wspólnego właściciela) powoli ubywa. W końcu marca było ich 140 tys.

Druga istotna część grupy – Telewizja Polsat – w I kwartale br. zanotowała nieznaczny (o 0,3 pkt proc.) spadek udziału w rynku reklamy telewizyjnej. Wyniósł on 23,6 proc. Z prezentacji Cyfrowego Polsatu wynika, że przychody grupy Telewizji Polsat z reklamy i sponsoringu w I kw. br. spadły o ponad 10 proc. do 183 mln zł. W tym czasie cały rynek reklamy telewizyjnej skurczył się o 11 proc. (100 mln zł).

„Według szacunków domu mediowego Starlink, wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji w pierwszym kwartale 2013 roku wyniosły 774 mln zł i spadły rok do roku o 7,9 proc..

Opierając się na tych estymacjach, szacujemy, że nasz udział w rynku reklamy telewizyjnej w pierwszym kwartale 2013 roku spadł rok do roku do 23,6 proc. z 24,3 proc. udziału w pierwszym kwartale 2012 roku. W sumie w pierwszym kwartale 2013 roku wygenerowaliśmy o 6,7 proc. mniej GRP niż w analogicznym okresie roku ubiegłego – podał zarząd w komentarzu do sprawozdania.

Łączne przychody grupy z reklamy i sponsoringu spadły o 8,6 proc. do 184,2 mln zł.

Ziu

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji