Reklama
Rozwiń
Reklama

Pół miliarda zostanie w kasie Cyfrowego Polsatu

Rada nadzorcza satelitarnej platformy zaakceptowała propozycję zarządu, aby spółka nie wypłacała jednak w tym roku dywidendy – poinformował w środę rano Cyfrowy Polsat przed publikacją wyników za I kwartał

Publikacja: 15.05.2013 09:18

- Podstawą decyzji jest jeden z celów strategicznych Spółki, jakim jest jak najszybsze obniżenie poziomu zadłużenia spółki, powstałego na skutek nabycia Telewizji Polsat – tłumaczy zarząd w prezentacji dla inwestorów.

Finanse medialnego potentata okazały się zbieżne z oczekiwaniami analityków. Przychody Cyfrowego Polsatu były od nich nawet nieco wyższe: zamknęły się kwotą 697,1 mln zł, podczas gdy biura maklerskie spodziewały się 683 mln zł. Grupa zanotowała przy tym wzrost wpływów z abonamentów klientów indywidualnych, a spadek w części nadawczej.

Rok do roku obniżyły się natomiast zyski grupy, należącej do Zygmunta Solorza-Żaka. Tu jednak także nie powinno być zaskoczenia, bo tempo spadku było takie, jakiego oczekiwali specjaliści. Zysk EBITDA telewizyjnej grupy wyniósł 245,3 mln zł, mniej niż rok wcześniej (257 mln zł), ale w sumie zgodnie z prognozami analityków (245,8 mln zł). Zysk operacyjny grupy Cyfrowego Polsatu w I kw. 2013 roku wyniósł 184,6 mln zł (analitycy spodziewali się 184,5 mln zł), podczas gdy rok wcześniej 203 mln zł zysku.

Grupa Cyfrowego Polsatu miała w I kw. 2013 roku 95,1 mln zł zysku netto wobec 205 mln zł zysku netto w I kw. 2012 r. Zysk netto okazał się zgodny z oczekiwaniami analityków, którzy spodziewali się 96,1 mln zł zysku netto.

Platforma zakończyła kwartał z 3,55 mln abonentów, z których 2,75 mln korzystało z Pakietu Familijnego.

Reklama
Reklama

Liczba abonentów usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu urosła do nieco ponad 173 tys., o 95 proc. rok do roku. Klientów telefonii komórkowej (Cyfrowy Polsat namawia ich do korzystania z usług sieci Plus, kontrolowanej przez wspólnego właściciela) powoli ubywa. W końcu marca było ich 140 tys.

Druga istotna część grupy – Telewizja Polsat – w I kwartale br. zanotowała nieznaczny (o 0,3 pkt proc.) spadek udziału w rynku reklamy telewizyjnej. Wyniósł on 23,6 proc. Z prezentacji Cyfrowego Polsatu wynika, że przychody grupy Telewizji Polsat z reklamy i sponsoringu w I kw. br. spadły o ponad 10 proc. do 183 mln zł. W tym czasie cały rynek reklamy telewizyjnej skurczył się o 11 proc. (100 mln zł).

„Według szacunków domu mediowego Starlink, wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji w pierwszym kwartale 2013 roku wyniosły 774 mln zł i spadły rok do roku o 7,9 proc..

Opierając się na tych estymacjach, szacujemy, że nasz udział w rynku reklamy telewizyjnej w pierwszym kwartale 2013 roku spadł rok do roku do 23,6 proc. z 24,3 proc. udziału w pierwszym kwartale 2012 roku. W sumie w pierwszym kwartale 2013 roku wygenerowaliśmy o 6,7 proc. mniej GRP niż w analogicznym okresie roku ubiegłego – podał zarząd w komentarzu do sprawozdania.

Łączne przychody grupy z reklamy i sponsoringu spadły o 8,6 proc. do 184,2 mln zł.

Ziu

- Podstawą decyzji jest jeden z celów strategicznych Spółki, jakim jest jak najszybsze obniżenie poziomu zadłużenia spółki, powstałego na skutek nabycia Telewizji Polsat – tłumaczy zarząd w prezentacji dla inwestorów.

Finanse medialnego potentata okazały się zbieżne z oczekiwaniami analityków. Przychody Cyfrowego Polsatu były od nich nawet nieco wyższe: zamknęły się kwotą 697,1 mln zł, podczas gdy biura maklerskie spodziewały się 683 mln zł. Grupa zanotowała przy tym wzrost wpływów z abonamentów klientów indywidualnych, a spadek w części nadawczej.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama