Wydawcom prasy bardzo powoli idzie zastępowanie spadku wpływów z papierowych edycji tymi z cyfrowych źródeł przychodów. Są jednak grupy czytelników, które już dziś znacznie chętniej niż po papierowe wydanie gazety sięgają po smartfon lub tablet i tam sprawdzają, co wydarzyło się na świecie.
Z badania, jakie firma Quartz przeprowadziła na 940 menedżerach z 61 krajów, pracujących w 36 różnych sektorach, wynika, że właśnie oni są tego rodzaju grupą czytelników.
Newsy głównie z komórki
Za dostęp do cyfrowych newsów płaci wśród nich ogółem już 37 proc. Najchętniej decydują się na to menedżerowie firm i instytucji z sektora finansowego. Wśród niech płatną wersję portalu lub cyfrowej gazety ma na stałe wykupiony już prawie co drugi respondent.
– Najczęściej ludzie na kierowniczych stanowiskach spędzają na śledzeniu newsów pół godziny dziennie (minimum tyle poświęca na to 75 proc. badanych – red.), zwykle rano i korzystają przy tym z telefonu – podaje Quartz w raporcie. 46 proc. menedżerów płaci za cyfrowe newsy, bo wierzy danej marce, 45 proc. chce mieć dzięki temu dostęp do informacji zdobywanych przez media na wyłączność, a 41 proc. chce czytać materiały wysokiej jakości.
Tablet lub komórkę wykorzystuje do śledzenia newsów 61 proc. menedżerów. Kolejny jest komputer (wskazuje na niego 30 proc.). Natomiast radio, telewizja i papierowe gazety wykorzystywane są do uzyskiwania informacji tylko przez niewielki odsetek świata biznesu.