Spada nie tylko liczba operatorów, ale także udział przychodów wypracowywanych przez firmy europejskie w całej światowej puli wpływów z działalności sektora audiowizualnego.
Europejskie Obserwatorium Audiowizualne, analizujące ten rynek na potrzeby Komisji Europejskiej, wyliczyło właśnie w najnowszym raporcie, że europejskie firmy przyniosły w 2013 roku zaledwie 12,5 proc. przychodów wypracowanych przez 50 największych na świecie przedsiębiorstw z sektora telewizyjnego, kinowego, wideo na żądanie, muzycznego oraz gier wideo. Jeszcze w 2009 roku było to 17,1 proc.
Gros wpływów branży generują oczywiście giganci z USA. W 2013 r. ich udział w światowy torcie sięgał już 66,4 proc.
Przychody nadawców i operatorów telewizyjnych w Europie w ubiegłym roku były stabilne. 19 największych grup zaraportowało łącznie wpływy o 1 proc. wyższe niż rok wcześniej (podczas gdy operatorzy płatnej telewizji odnotowali mały, 1,5-proc. wzrost przychodów, nadawcy finansujący się głównie z reklam mieli wpływy symbolicznie, o 0,1 proc., niższe niż w 2012 r.).
W 37 krajach europejskich, jakie przebadało EOA, ostatnie cztery lata przyniosły spadek liczby operatorów telewizyjnych o 5,76 proc., do niespełna 7,9 tys. To głównie skutek konsolidacji na bardzo rozdrobnionym rynku kablówek, których liczba spadła najmocniej (patrz: wykres). Kurczyło się też grono operatorów mobilnej telewizji, która niespecjalnie przyjęła się na europejskim rynku.