80 mln zł na e-booki

Tyle wydamy na elektroniczne książki w 2016 roku – szacuje internetowa księgarnia Virtualo. Będzie to dwukrotnie więcej niż w tym roku.

Aktualizacja: 15.01.2015 16:38 Publikacja: 15.01.2015 16:16

80 mln zł na e-booki

Foto: Bloomberg

Od 2010 roku rynek urósł już czterokrotnie. W 2013 roku był jeszcze wart 22 mln zł, w ubiegłym – już 40 mln zł. I nadal rośnie wraz z liczbą tytułów dostępnych na rynku w postaci elektronicznej. Virtualo podaje, że ma w ofercie 37 tys. tytułów, o 6 tys. więcej niż rok wcześniej. Gros Polaków wciąż czyta e-booki na amerykańskim czytniku Kindle z oferty Amazona. Według Virtualo najchętniej kupowane są w formie e-booków kryminały (stanowią 18 proc. kupionych elektronicznych książek w 2014 r.), następnie literaturę obyczajową i piękną (17 proc.) oraz poradniki (13 proc.). - Rok 2014 nie przyniósł technologicznej rewolucji na rynku e-książki, nie doczekaliśmy się również zrównania stawki VAT na e-booki i książki papierowe. Uzyskane jednak wyniki sprzedażowe za rok 2014 i prognozy na kolejne 2 lata zasygnalizowane przez Virtualo, pozwalają zakładać, iż polski rynek e-booków ma wciąż duży potencjał – podaje firma. Jej prezes, Robert Rybski, ma nadzieję, że 2015 rok przyniesie zmianę VAT na e-booki. Obecnie VAT na elektroniczną wersję książki wynosi 23 proc., a na papierową: 5 proc. Powodem tej nielogicznej różnicy jest to, że unijne prawo traktuje e-booki jak usługę, a papierowe książki – jak towar. Podobnie jest z prasą objętą 7-proc. VAT i jej e-wydaniami (23 proc. VAT).

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Media
Dzieci w szponach reklamy. Zobacz, co warto wiedzieć