Nie będzie fuzji Comcastu i Time Warner Cable?

Amerykańskie media donoszą, że Comcast zarzuci pomysł przejęcia Time Warner Cable, bo transakcja nie ma szans na zielone światło od regulatorów rynku.

Aktualizacja: 24.04.2015 09:42 Publikacja: 24.04.2015 09:38

Nie będzie fuzji Comcastu i Time Warner Cable?

Foto: Bloomberg

Na początku ubiegłego roku telekomunikacyjno-telewizyjny gigant Comcast podał, że przejmuje za 45 mld dol. sieć kablową Time Warner Cable. Comcast, ma 22 mln amerykańskich klientów swoich usług wideo, telefonicznych oraz dostępu do Internetu. Time Warner Cable ma w USA 15 mln klientów płatnej telewizji. Fuzja tych dwóch gigantów spowodowałaby, że na rynku powstałby konglomerat dostarczający płatną telewizję do 30 proc. wszystkich użytkowników. Analiza urzędników z Federalnej Komisji Komunikacyjnej (FCC) badających czy fuzja nie naruszyłaby konkurencji na rynku wykazała też, że po połączeniu Comcastu i Time Warner Cable nowa firma zagarnęłaby od 35 do 50 proc. wszystkich klientów wykupujących dostęp do szerokopasmowego Internetu. Jak podaje Variety, dlatego optowały przeciwko niej na amerykańskim rynku Netflix, Discovery oraz Dish Network.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie