Groupon wciąż znany jest głównie jako twórca modelu zakupów grupowych, czyli sprzedaży ofert promocyjnych do sklepów czy punktów usługowych pod warunkiem wykupienia ich przez z góry określoną liczbę osób.

Ten model wyczerpał się już dawno, firma jest teraz platformą do sprzedaży towarów czy usług, ale wciąż prowadzi też restrukturyzację. Jej obecnym elementem jest zmniejszenie zatrudnienia, które obecnie wynosi 11,8 tys. osób. Firma podała, że do września 2016 r. ma rozstać się z 1,1 tys. pracowników, głównie poza USA.

Groupon zawiązał rezerwę na poczet prowadzonych operacji w wysokości 35 mln dol., z czego ok. 22-24 mln dol. zostanie uwzględnione w wynikach za trzeci kwartał.

Na razie trudno mówić o entuzjazmie inwestorów, w handlu przedsesyjnym akcje Groupona staniały o ok. 1 proc.

Nie wiadomo czy plan dotknie polskiej spółki koncernu – niedawno pisaliśmy, że wręcz możliwe jest zatrudnienie nawet do 200 nowych pracowników w związku z przenoszeniem do Polski z innych państw pewnych operacji firmy. Sam Groupon nie chciał tego komentować.