„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych. Awans w ogólnym zestawieniu mediów

„Rzeczpospolita” była najczęściej cytowanym tytułem prasowym w sierpniu według rankingu przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W zestawieniu obejmującym wszystkie media „Rzeczpospolita” awansowała na drugie miejsce.

Publikacja: 27.09.2024 15:16

„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych. Awans w ogólnym zestawieniu mediów

Foto: Maciej Zygmunt

W sierpniu 2024 r. „Rzeczpospolitą” cytowano ponad 3,7 tys. razy. Inne media często powoływały się m.in. na informacje dziennika dotyczące negocjacji zakupu czołgów K2 z Korei Południowej. Według doniesień dziennikarza Macieja Miłosza umowa na zakup kolejnych 180 pojazdów opóźni się, a i same plany produkcji K2 w Polsce nie są pewne.

Dzięki temu „Rzeczpospolita” była w sierpniu najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym. Drugie miejsce w tym zestawieniu należy do lipcowego lidera – „Gazety Wyborczej”. Na dziennik wydawnictwa Agora powołano się ponad 2,8 tys. razy. Na ostatnim miejscu podium po raz kolejny znalazł się „Fakt”. Gazetę w sierpniu cytowano ponad 2,5 tys. razy.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

W ogólnym zestawieniu w sierpniu na prowadzenie w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce wysunął się Onet. Portal odnotował ponad 3,9 tys. cytowań. „Rzeczpospolita” była druga (3,7 tys. powołań). Z kolei ponad 3,2 tys. wzmianek pozwoliło Wirtualnej Polsce przeskoczyć o dwie pozycje w górę i zająć trzecie miejsce wśród najczęściej cytowanych mediów.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

„Rzeczpospolita” utrzymuje też pierwsze miejsce w rankingu tytułów prasowych o tematyce ekonomiczno-biznesowej. Wiceliderem jest „Dziennik Gazeta Prawna” z liczbą przeszło 1,7 tys. wzmianek. W TOP 3 znalazł się również „Puls Biznesu”. W ubiegłym miesiącu informacje tej redakcji przywoływano 517 razy.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Pierwsze miejsce rankingu wydawnictw po raz kolejny należy do Ringier Axel Springer Polska. Drugie miejsce należy do Wirtualna Polska Media, a trzeci jest Cyfrowy Polsat. O jedną pozycję, na miejsce szóste awansowało Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej”, „Parkietu” i licznych serwisów internetowych z RP.pl na czele.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 58 843 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

W sierpniu 2024 r. „Rzeczpospolitą” cytowano ponad 3,7 tys. razy. Inne media często powoływały się m.in. na informacje dziennika dotyczące negocjacji zakupu czołgów K2 z Korei Południowej. Według doniesień dziennikarza Macieja Miłosza umowa na zakup kolejnych 180 pojazdów opóźni się, a i same plany produkcji K2 w Polsce nie są pewne.

Dzięki temu „Rzeczpospolita” była w sierpniu najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym. Drugie miejsce w tym zestawieniu należy do lipcowego lidera – „Gazety Wyborczej”. Na dziennik wydawnictwa Agora powołano się ponad 2,8 tys. razy. Na ostatnim miejscu podium po raz kolejny znalazł się „Fakt”. Gazetę w sierpniu cytowano ponad 2,5 tys. razy.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie