Reklama
Rozwiń
Reklama

Joelle Pineau, wiceprezes Meta: Rozwój sztucznej inteligencji wymaga jasnych regulacji

Jeśli model AI nie będzie trenowany na danych europejskich, to będzie miał znacznie wyższy poziom halucynacji przy pytaniach, które zadają Europejczycy – mówi Joelle Pineau, wiceprezes ds. badań nad AI w koncernie Meta.

Publikacja: 27.09.2024 05:31

Joelle Pineau, wiceprezes Meta: Rozwój sztucznej inteligencji wymaga jasnych regulacji

Foto: mat. pras.

Meta podpisała się pod listem otwartym wskazującym, że duża niejasność w kwestiach regulacyjnych szkodzi badaniom nad sztuczną inteligencją w Unii Europejskiej. Tymczasem Unia wdrożyła niedawno tzw. AI Act, pierwsze kompleksowe przepisy w tym obszarze. Dlaczego nie są one dla was wystarczające?

AI Act zawiera wiele istotnych treści i nie kontestujemy całości tych przepisów. Jednak jeśli chodzi o wykorzystywanie danych do trenowania naszych modeli sztucznej inteligencji, to nie ma wystarczającej jasności regulacyjnej w tej kwestii w obecnie obowiązujących przepisach. Oczekujemy, że ta klarowność pojawi się w trakcie wdrażania przepisów. Jednak ich wdrażanie może zająć dużo czasu, modele są trenowane, a my nie mamy jasnych wytycznych dotyczących tego, co możemy, a czego nie możemy robić w kontekście trenowania tych modeli.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama