Reklama
Rozwiń
Reklama

Firmy technologiczne będą musiały lepiej chronić dzieci przed zagrożeniami online

Brytyjski parlament chce przegłosować przepisy, które będą kryminalizować „powtarzające się” naruszenia bezpieczeństwa dzieci w sieci.

Publikacja: 17.01.2023 14:50

Firmy technologiczne będą musiały lepiej chronić dzieci przed zagrożeniami online

Foto: shutterstock

Szefowie firm technologicznych, których platformy (aplikacje, serwisy) uporczywie nie będą chronić dzieci przed krzywdą w internecie, będą musieli mierzyć się z groźbą zarzutów karnych. Takie przepisy zaproponowali buntownicy z Partii Konserwatywnej, a po tym, jak ich propozycja zyskała poparcie opozycji, rząd Rishiego Sunaka zgodził się, by wprowadzić takie zmiany do proponowanych przez rząd pakietów ustaw.

Nowe przepisy miałyby wprowadzić odpowiedzialność karną dla menedżerów wyższego szczebla w firmach technologicznych za powtarzające się naruszenia obowiązku ochrony dzieci. Pomysłodawcy proponują, by groziło za to do dwóch lat więzienia. Oczekuje się, że nowe przepisy pozwolą uderzyć w tych szefów firm technologicznych, którzy ignorują nakazy Ofcom (regulatora rynku) dotyczące wprowadzania koniecznych poprawek procedur i poprawek technicznych. Przepisy zostawiają furtkę dla tych menedżerów, którzy „działali w dobrej wierze, aby wypełnić swoje obowiązki w sposób proporcjonalny”.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama