Firmy technologiczne będą musiały lepiej chronić dzieci przed zagrożeniami online

Brytyjski parlament chce przegłosować przepisy, które będą kryminalizować „powtarzające się” naruszenia bezpieczeństwa dzieci w sieci.

Publikacja: 17.01.2023 14:50

Firmy technologiczne będą musiały lepiej chronić dzieci przed zagrożeniami online

Foto: shutterstock

Szefowie firm technologicznych, których platformy (aplikacje, serwisy) uporczywie nie będą chronić dzieci przed krzywdą w internecie, będą musieli mierzyć się z groźbą zarzutów karnych. Takie przepisy zaproponowali buntownicy z Partii Konserwatywnej, a po tym, jak ich propozycja zyskała poparcie opozycji, rząd Rishiego Sunaka zgodził się, by wprowadzić takie zmiany do proponowanych przez rząd pakietów ustaw.

Nowe przepisy miałyby wprowadzić odpowiedzialność karną dla menedżerów wyższego szczebla w firmach technologicznych za powtarzające się naruszenia obowiązku ochrony dzieci. Pomysłodawcy proponują, by groziło za to do dwóch lat więzienia. Oczekuje się, że nowe przepisy pozwolą uderzyć w tych szefów firm technologicznych, którzy ignorują nakazy Ofcom (regulatora rynku) dotyczące wprowadzania koniecznych poprawek procedur i poprawek technicznych. Przepisy zostawiają furtkę dla tych menedżerów, którzy „działali w dobrej wierze, aby wypełnić swoje obowiązki w sposób proporcjonalny”.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie