Reklama

Kaspersky Lab: spam coraz groźniejszy

Z najnowszego raportu rosyjskiej firmy Kaspersky Lab wynika, że liczby wiadomości spamowych w I kwartale 2016 r. spadła.

Publikacja: 16.05.2016 09:59

Od 2012 r. poziom spamu w ruchu e-mail stale spada. Na tym tle znacząco wzrasta liczba wiadomości e-

Od 2012 r. poziom spamu w ruchu e-mail stale spada. Na tym tle znacząco wzrasta liczba wiadomości e-mail ze szkodliwymi załącznikami – w I kwartale 2016 r. liczba ta była 3,3 razy większa niż w analogicznym okresie w 2015 r.

Foto: www.sxc.hu

Jednocześnie znacznie wzrósł poziom szkodliwych wysyłek reklamowych – w marcu 2016 r. programy antywirusowe Kaspersky'ego udaremniły niemal 23 miliony prób zainfekowania użytkowników za pośrednictwem wiadomości e-mail zawierających szkodliwe załączniki. To dwukrotny wzrost w stosunku do lutego 2016 r.

Od 2012 r. poziom spamu w ruchu e-mail stale spada. Na tym tle znacząco wzrasta liczba wiadomości e-mail ze szkodliwymi załącznikami – w I kwartale 2016 r. liczba ta była 3,3 razy większa niż w analogicznym okresie w 2015 r. W badanym kwartale zwiększyła się również ilość oprogramowania ransomware, które blokuje dostęp do danych i żąda zapłacenia okupu. Tego rodzaju szkodniki są często rozprzestrzeniane za pośrednictwem wiadomości e-mail zawierających zainfekowane załączniki - np. dokumenty pakietów biurowych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama