Reklama

Odwrót od płatnej TV, na razie w USA

Płatne telewizje za oceanem mogły po raz pierwszy w historii stracić w ciągu kwartału milion klientów – szacują analitycy. W tym samym czasie sukcesy święci Netflix. W Polsce te trendy zarysowują się znacznie słabiej.

Aktualizacja: 02.08.2017 08:33 Publikacja: 01.08.2017 21:51

Odwrót od płatnej TV, na razie w USA

Foto: Fotolia

Po słabym I kwartale, który amerykańskie płatne telewizje zamknęły spadkiem liczby klientów o ok. 800 tys., kolejny mógł przynieść jeszcze większe spadki – podaje amerykańska firma analityczna Ooyala. Vijay Jayant, analityk firmy doradczej Evercore, szacuje ubytek na ok. 1 mln, a przywołany przez Ooyala Marci Ryvicker, analityk z Wells Fargo – nawet na 1,28 mln.

Koncern AT&T już poinformował, że w II kwartale jego usługi tradycyjnej płatnej telewizji (platforma satelitarna DirecTV i kablówka U-Verse) straciły łącznie 351 tys. klientów i nie była tego ubytku w stanie nadrobić internetowa DirecTV Now. Mniejszy odpływ klientów był widoczny w konkurencyjnym Comcaście, gdzie w II kwartale liczba abonentów zmniejszyła się o 34 tys., a Verizon stracił jeszcze mniej, bo 15 tys. klientów.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama