W Polsce jednym z nowszych przykładów inteligentnego ubrania jest Elephant – monitorujący funkcje życiowe dzieci dzięki wbudowanym czujnikom. Stworzyli je studenci warszawskiej Wojskowej Akademii Technicznej, prezentujący się na międzynarodowych konkursach jako Idea_hunters. Sprytne śpioszki nie trafiły jednak na razie do masowej produkcji ani sprzedaży.
Gigantyczne wydatki firm
Zdecydowanie największą popularnością cieszą się wciąż na świecie inteligentne zegarki i opaski, ale najszybciej będzie w najbliższych latach rosła popularność ubrań – wynika z analiz firmy IDC. Przyczynią się do tego nie tylko zawsze gotowi do inwestowania w drogie na początku gadżety fani technologicznych nowinek.
W najbliższych latach mocno urośnie zdaniem ekspertów także rynek ubieralnych gadżetów kupowanych przez firmy. ABI Research szacuje, że w tym roku rynek takich urządzeń kupowanych z myślą o pracownikach będzie globalnie wart 10,6 mld dol., ale w 2022 roku wzrośnie aż do 60 mld dol.
Z wykorzystaniem ubieralnych gadżetów przedsiębiorstwa mogą np. ułatwić pracę osób na rozległych terenach (wielkie fabryki albo otwarte przestrzenie, które można łatwiej „opanować" z użyciem zaopatrzonych w GPS okularów czy zegarków), w niebezpiecznych warunkach (inteligentne ubranie może monitorować kondycję osób pracujących np. w wysokich temperaturach czy innych niesprzyjających okolicznościach), mogą też odciążyć osoby, które mają w pracy nieustannie zajęte ręce (np. kierowców).