Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Angelika Chimkowska: Klient reaguje alergicznie na reklamy

Klient się zmienił, więc jest konieczność zmiany modelu sprzedaży – mówi Angelika Chimkowska, trenerka i strateg social sellingu, gość programu Michała Niewiadomskiego.

Publikacja: 09.05.2018 12:28

#RZECZoBIZNESIE: Angelika Chimkowska: Klient reaguje alergicznie na reklamy

Foto: tv.rp.pl

Social selling to trend w biznesie, który jest odpowiedzią na to, co się dzieje z klientami. - Social selling wykorzystuje media społecznościowe do sprzedaży, komunikacji z klientem i kreowania marki – mówiła Chimkowska.

„Polub nas na Facebooku"

Gość podkreśliła, że powinniśmy ściągać ludzi na Facebooka, ale nie buduje się domu na nie swojej ziemi. - Powinniśmy być na Facebooku jeśli jest tam nasz klient, ale musimy robić wszystko, żeby mieć do niego kontakt i pozyskać jego dane osobowe. To daje nam możliwość komunikacji z klientem poza Facebookiem – tłumaczyła.

Każda platforma społecznościowa (Facebook, Pinterest czy Snapchat) jest miejscem w którym są klienci. - Bylibyśmy niemądrzy, gdybyśmy narzekali, że nie ma ruchu, gdy mamy sklep na obrzeżach. Sklep ustawia się w miejscu, gdzie przechodzą ludzie. Co z tym ruchem zrobimy, to już kwestia strategii social sellingowej - mówiła Chimkowska.

Przyznała, że dla sektora biznesowego bardo dobrym narzędziem jest LinkedIn, bo tam są przedstawiciele firm. - Równie dobrym narzędziem jest Facebook. Tam warto być, pokazywać swoją markę i budować relacje. Powinni być tam właściciele małych firm oraz ludzie z marketingu i sprzedaży. Im powinno zależeć, żeby realizować sprzedaż – wyjaśniła.

Reklama
Reklama

Chimkowska zaznaczyła, że klient reaguje alergią na reklamy. - W Stanach Zjednoczonych blokady reklam internetowych ma 45 proc. użytkowników. Ten trend się powiększa. Social selling to sprzedaż bez spamowania. Chodzi o pojawienie się w miejscu, w którym jest klient, z informacją, której szuka – mówiła.

Gość podkreśliła, że istnieje smarketing – połączenie sprzedaży z marketingiem. - Do tej pory marketing był po jednej strony barykady ,a sprzedaż po drugiej. Teraz potrzebna jest integracja tych dwóch działów. Badania pokazują, że klient dzwoni do działu handlowego i prosi o kontakt jeśli miał przynajmniej 5 razy kontakt z marką – tłumaczyła.

- Klient się zmienił, więc jest konieczność zmiany modelu sprzedaży – dodała.

Gość podała, że w sprzedaży b2b LinkedIn stanowi 30 proc. kanału, gdzie osoba staje się klientem. - To bardzo dużo – oceniła.

Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Media
Nieoficjalnie: Netflix prowadzi wyłączne rozmowy o zakupie Warner Bros. Discovery, właściciela TVN
Media
Polscy kibice przekonują się do platform streamingowych
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Media
Wojciech Kuśpik, prezes PTWP: „Rzeczpospolita” idealnie do nas pasuje
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama