Social selling to trend w biznesie, który jest odpowiedzią na to, co się dzieje z klientami. - Social selling wykorzystuje media społecznościowe do sprzedaży, komunikacji z klientem i kreowania marki – mówiła Chimkowska.
„Polub nas na Facebooku"
Gość podkreśliła, że powinniśmy ściągać ludzi na Facebooka, ale nie buduje się domu na nie swojej ziemi. - Powinniśmy być na Facebooku jeśli jest tam nasz klient, ale musimy robić wszystko, żeby mieć do niego kontakt i pozyskać jego dane osobowe. To daje nam możliwość komunikacji z klientem poza Facebookiem – tłumaczyła.
Każda platforma społecznościowa (Facebook, Pinterest czy Snapchat) jest miejscem w którym są klienci. - Bylibyśmy niemądrzy, gdybyśmy narzekali, że nie ma ruchu, gdy mamy sklep na obrzeżach. Sklep ustawia się w miejscu, gdzie przechodzą ludzie. Co z tym ruchem zrobimy, to już kwestia strategii social sellingowej - mówiła Chimkowska.
Przyznała, że dla sektora biznesowego bardo dobrym narzędziem jest LinkedIn, bo tam są przedstawiciele firm. - Równie dobrym narzędziem jest Facebook. Tam warto być, pokazywać swoją markę i budować relacje. Powinni być tam właściciele małych firm oraz ludzie z marketingu i sprzedaży. Im powinno zależeć, żeby realizować sprzedaż – wyjaśniła.