Reklama
Rozwiń
Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Angelika Chimkowska: Klient reaguje alergicznie na reklamy

Klient się zmienił, więc jest konieczność zmiany modelu sprzedaży – mówi Angelika Chimkowska, trenerka i strateg social sellingu, gość programu Michała Niewiadomskiego.

Publikacja: 09.05.2018 12:28

#RZECZoBIZNESIE: Angelika Chimkowska: Klient reaguje alergicznie na reklamy

Foto: tv.rp.pl

Social selling to trend w biznesie, który jest odpowiedzią na to, co się dzieje z klientami. - Social selling wykorzystuje media społecznościowe do sprzedaży, komunikacji z klientem i kreowania marki – mówiła Chimkowska.

„Polub nas na Facebooku"

Gość podkreśliła, że powinniśmy ściągać ludzi na Facebooka, ale nie buduje się domu na nie swojej ziemi. - Powinniśmy być na Facebooku jeśli jest tam nasz klient, ale musimy robić wszystko, żeby mieć do niego kontakt i pozyskać jego dane osobowe. To daje nam możliwość komunikacji z klientem poza Facebookiem – tłumaczyła.

Każda platforma społecznościowa (Facebook, Pinterest czy Snapchat) jest miejscem w którym są klienci. - Bylibyśmy niemądrzy, gdybyśmy narzekali, że nie ma ruchu, gdy mamy sklep na obrzeżach. Sklep ustawia się w miejscu, gdzie przechodzą ludzie. Co z tym ruchem zrobimy, to już kwestia strategii social sellingowej - mówiła Chimkowska.

Przyznała, że dla sektora biznesowego bardo dobrym narzędziem jest LinkedIn, bo tam są przedstawiciele firm. - Równie dobrym narzędziem jest Facebook. Tam warto być, pokazywać swoją markę i budować relacje. Powinni być tam właściciele małych firm oraz ludzie z marketingu i sprzedaży. Im powinno zależeć, żeby realizować sprzedaż – wyjaśniła.

Reklama
Reklama

Chimkowska zaznaczyła, że klient reaguje alergią na reklamy. - W Stanach Zjednoczonych blokady reklam internetowych ma 45 proc. użytkowników. Ten trend się powiększa. Social selling to sprzedaż bez spamowania. Chodzi o pojawienie się w miejscu, w którym jest klient, z informacją, której szuka – mówiła.

Gość podkreśliła, że istnieje smarketing – połączenie sprzedaży z marketingiem. - Do tej pory marketing był po jednej strony barykady ,a sprzedaż po drugiej. Teraz potrzebna jest integracja tych dwóch działów. Badania pokazują, że klient dzwoni do działu handlowego i prosi o kontakt jeśli miał przynajmniej 5 razy kontakt z marką – tłumaczyła.

- Klient się zmienił, więc jest konieczność zmiany modelu sprzedaży – dodała.

Gość podała, że w sprzedaży b2b LinkedIn stanowi 30 proc. kanału, gdzie osoba staje się klientem. - To bardzo dużo – oceniła.

Media
Daily Mail przejmuje „The Daily Telegraph”. Nowy medialny gigant w Wielkiej Brytanii
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Media
Zmiany w strukturze własności Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej”
Media
Kto przejmie właściciela TVN? Trzy oferty na Warner Bros Discovery na stole
Media
Sprawa śmierci Jarosława Ziętary. Apel Rady Polskich Mediów
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama