Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od września do listopada 2021 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 30,6 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. To wzrost o 1,5 pkt. proc., w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 13,8 proc. (wzrost o 1,8 pkt. proc. - największy w zestawieniu).

Na trzecim miejscu znalazła się Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,9 proc. (wzrost o 0,3 pkt. proc.).

Kiepski wynik uzyskała Trójka, która spadła na dwunastą lokatę a jej wynik zmniejszył się o 1 pkt. proc. do 1,6 proc. Jest to najniższy udziału stacji w historii badania Radio Track. Dotychczas stacja najniższy udział miała w fali lipiec-wrzesień 2021, gdzie jej wynik wyniósł 1,7 proc. Trójkę w fali wrzesień-listopada 2021 wyprzedziły takie stacje, jak: TOK FM, Antyradio i Radio Plus – pisze portal Wirtualnemedia.pl.

Czytaj więcej

Lichocka: Politycy nie mają wpływu na media publiczne

Największy spadek w zestawieniu odnotowało Radio SuperNova, które nadaje od 5 maja br. zastępując Radio Wawa. Średni udział Radia SuperNova w analizowanej fali wyniósł 0,6 proc. Względem Radia Wawy nadawanego w analogicznym okresie rok wcześniej strata wyniosła 1,2 pkt. proc. – wynika z raportu.

Raport na temat słuchalność nie spodobał się posłance PiS i członkini Rady Mediów Narodowych Joannie Lichockiej, która zapowiedziała, że złoży wniosek do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o kontrolę badania słuchalności funkcjonującego pod nazwą Radio Track. - Są podstawy do tego, by podejrzewać zmowę rynkową - zapowiedziała. Przypomniała, że udziałowcami odpowiadającego za badanie Radio Track Komitetu Badań Radiowych są czterej prywatni nadawcy: Eurozet, Grupa RMF, Grupa Radiowa Agory i Grupa Radiowa Time - pisze portal Wirtualnemedia.pl.

- Czy może zatem dziwić, że w każdym badaniu Radia Track, czy to na poziomie ogólnopolskim, czy regionalnym miejskim, najlepiej słuchanymi rozgłośniami są: RMF, Zet, Eska i stacje Agory? - pyta Lichocka. Posłanka uważa, że „te cztery spółki zarządzają walutą służącą do rozliczeń reklamowych kampanii radiowych w Polsce (bo od „wyników” takiego „pomiaru” zależy, dokąd powędrują reklamy z domów mediów), czyli kontrolują to, co znamy jako badanie Radio Track”.

- Zdaniem ekspertów, z którymi rozmawiałam, działania Komitetu Badań Radiowych można bowiem zakwalifikować jako kartelową zmowę rynkową – twierdzi posłanka Lichocka.

Czytaj więcej

Zdjął Kazika z Listy Przebojów. Wraca na Myśliwiecką