Po niedawnym przejęciu komunikatora Gadu-Gadu to kolejna spośród rodzimych spółek internetowych, która trafia do międzynarodowej grupy. Bauer to jeden z największych wydawców prasy w Polsce (m.in. „Twój Styl” i „Życie na Gorąco”) i właściciel Radia RMF.

Obroty walorami Interii.pl w pierwszym dniu przyjmowania zapisów były niewielkie – właściciela zmieniło tylko 1,6 tys. akcji, a kurs wzrósł nieznacznie, do 65,7 zł. To cena niższa od tej, po jakiej walory portalu chce w wezwaniu nabyć Bauer (oferuje 66,62 zł za akcje zwykłe i 80 zł za imienne).

Bauer chce w wyniku wezwania nabyć 2,8 mln akcji zwykłych i 2,2 mln akcji imiennych, dzięki czemu osiągnie 100 proc. głosów na WZA. Jeżeli wezwanie zrealizowane będzie w całości – czego analitycy raczej nie przewidują – to kwota, za jaką Bauer przejmie Interię.pl, wyniesie 370 mln zł.

Wcześniej Bauer zawarł już umowę z ComArchem, największym dotychczasowym udziałowcem Interii.pl (miał akcje dające 48,8 proc. głosów). Przewiduje ona, że krakowska firma sprzeda wydawnictwu swoje udziały w portalu, a wartość transakcji wyniesie ok. 200 mln zł. W rezultacie Bauer będzie dysponował – razem z 40,92 proc. akcji, które już kontroluje – 89,4 proc. głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy. De facto więc Interia.pl już ma nowego właściciela.

W ocenie obserwatorów rynku, m.in. Michała Celińskiego z Internet Group, w perspektywie kilku lat portal może stać się ważnym podmiotem w polskiej grupie Bauera. Ale kwota, jaką płaci on za Interię, jest wysoka.Rynek internetowy w Polsce przestaje być domeną lokalnych firm. Gadu-Gadu jest już w ręku południowoafrykańskiego koncernu Naspers, Interia.pl trafia do Bauera, a za konkurentem obu będą już nie tylko inne polskie portale i komunikatory, takie jak onet.pl, wp.pl, 02.pl i tlen.pl. Przybył im także kolejny – polska odsłona amerykańskiego giganta AOL.