Reklama

Google kontra Microsoft: ostateczne starcie

Wojna na aplikacje. Płatne oprogramowanie komputerowe to przeszłość – twierdzi internetowy potentat Google. Zaprezentowana wczoraj nowa przeglądarka ma pogrzebać system Windows i złamać monopol Microsoftu

Publikacja: 03.09.2008 02:56

Główna kwatera Google w Mountain View w Dolinie Krzemowej

Główna kwatera Google w Mountain View w Dolinie Krzemowej

Foto: AFP

Wart 145 mld dol. koncern założony przez Siergieja Brina i Larry’ego Page’a chce zrewolucjonizować sposób korzystania z komputerów.

Firma Google, która z reklamy w swojej wyszukiwarce uczyniła najbardziej dochodowy interes ostatniej dekady, zaprezentowała wczoraj testową wersję nowej przeglądarki internetowej. Ma ona sprawić, że setki milionów użytkowników komputerów na całym świecie będzie mogło zrezygnować z płatnych programów oferowanych przez Microsoft. Nowy program nazywa się Google Chrome i jest darmowy. Przeglądarka, wedle zapewnień spółki bezpieczna i stabilna, będzie narzędziem nie tylko do buszowania w sieci, ale przede wszystkim do korzystania z udostępnianych przez Internet programów konkurencyjnych wobec produktów Microsoftu.

145 mld dol. jest wart koncern Google. Firmę założyło dwóch studentów zaledwie dziesięć lat temu

Jedyne, na czym spółka chce zarabiać, to reklamy umieszczane w każdej z aplikacji. Google Chrome ma spowodować, że liczba osób, do których dociera, znacząco się zwiększy.

249 mld dol. - taką sumą trzeba dysponować, by kupić wszystkie akcje Microsoftu na giełdzie w USA

Reklama
Reklama

Nowy projekt Google’a to wyzwanie dla Microsoftu, największego na świecie producenta oprogramowania. Jego system Windows działa w ponad 90 proc. komputerów na świecie. Konkurencja rzuca firmie wyzwanie w czasie, gdy koncern próbuje się odnaleźć na rynku po odejściu charyzmatycznego Billa Gatesa. Założyciel Microsoftu w czerwcu przeszedł na emeryturę. Rolę największych innowatorów w branży przejęli twórcy Google’a. Podobnie jak Gates w 1975 r., pod koniec lat 90. Brin i Page zaczynali swój biznes od garażu.

Założyciele Google’a nie działają jednak bezinteresownie. By wyświetlać reklamy adresowane do konkretnego użytkownika, Google zbiera informacje o internautach. – Na razie Google utrzymuje wizerunek przyjaznej firmy. To jednak tylko maska. Jeśli opadnie, to cały projekt legnie w gruzach – tłumaczy Magda Borowik z firmy badawczej IDC Polska. – Nie ma obaw, jesteśmy całkowicie przejrzyści – mówi „Rz” Sam Schillace, szef działu aplikacji online Google’a.

Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama