Disney przywłaszczył sobie "hakuna matata". Afrykańczycy są oburzeni

Amerykański koncern Disney zastrzegł jako znak towarowy frazę "hakuna matata". To oburzyło mieszkańców Afryki. Jeden z nich zorganizował akcje wzywającą Disneya do rezygnacji z prawd do tego powiedzenia.

Aktualizacja: 21.12.2018 07:54 Publikacja: 21.12.2018 07:16

Disney przywłaszczył sobie "hakuna matata". Afrykańczycy są oburzeni

Foto: Bloomberg

ula

Hakuna matata  to nie tylko motto bohaterów disneyowskiego filmu "Król Lew", ale przede wszystkim popularnym powiedzeniem. Pochodzi z języka Suahili i oznacza "nie martw się" lub "bez obaw". Okazuje się, że w 2003 roku Disney zastrzegł motto bohaterów "Króla Lwa" znakiem towarowym.

Aktywista z Zimbabwe Shelton Mpala, postanowił przypomnieć światu o zawłaszczeniu afrykańskiego powiedzonka przez amerykańską korporację jeszcze przed premierą nowej, aktorskiej wersji filmu "Król Lew". Polska premiera jest zaplanowana na lipiec 2019 roku. Mpala stworzył petycję na serwisie change.org, w której pisze, że opatrzenie motta znakiem towarowym jest przejawem "kolonializmu i grabieży" i przekonuje fanów "Króla Lwa", by dołączyli się do protestu. Pod petycją podpisało się już ponad 120 tysięcy osób. Pierwotnie celem było 50 tys. podpisów.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Media
Dzieci w szponach reklamy. Zobacz, co warto wiedzieć