Reklama
Rozwiń

Producenci gier ruszyli z przejęciami

Zagraniczne studia już od dłuższego czasu rozwijają się przez akwizycje. To zjawisko zaczyna być widoczne również nad Wisłą.

Aktualizacja: 29.04.2021 06:20 Publikacja: 28.04.2021 21:00

Producenci gier ruszyli z przejęciami

Foto: Adobe Stock

People Can Fly zawarło umowę inwestycyjną dotyczącą nabycia za 29,4 mln zł 100 proc. udziałów w Game On Creative. To kanadyjskie studio specjalizujące się w produkcji animacji oraz audio. Jest wieloletnim partnerem PCF, odegrało istotną rolę w produkcji „Outriders", czyli flagowej gry polskiego studia, która zadebiutowała na rynku 1 kwietnia 2021 r., wzbudzając duże zainteresowanie.

Jeszcze większym przejęciem pochwaliło się studio Huuuge. Nabyło od Picadilla Games grę „Traffic Puzzle" za 38,9 mln dolarów. Umowa dotyczy praw do gry oraz związanych z nią aktywów. Przejmowana gra miała premierę w czerwcu 2019 r. Huuuge ocenia, że „Traffic Puzzle" – pomimo potrojenia przychodów od początku roku – nadal jest bardzo daleki od poziomów sprzedaży, które może osiągać. Firma chce, by tytuł stał się jedną z najlepiej zarabiających gier w kategorii puzzle. Jest ona większa niż segment gier social casino (w którym specjalizuje się Huuuge). Według Eilers & Krejcik całkowita wartość kategorii puzzle wyniosła w 2020 r. 10,6 mld dol., a średnia roczna stopa wzrostu za ostatnie pięć lat sięga 15 proc. Wartość kategorii gier puzzle w 2025 r. ma przekroczyć 14 mld dol.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji