Reklama

Agora wciąż myśli o ekspansji na Ukrainie

Spółka rozważa zainwestowanie w ukraińską grupę medialną KP Media – wynika z informacji „Rzeczpospolitej”

Publikacja: 13.08.2009 05:07

Ukraińska spółka miała rok temu 60 mln zł przychodów. Zdaniem analityków będą się one kurczyły.

Ukraińska spółka miała rok temu 60 mln zł przychodów. Zdaniem analityków będą się one kurczyły.

Foto: Rzeczpospolita

KP Media jest wydawcą m.in. magazynów kolorowych, książek z drobnymi ogłoszeniami oraz właścicielem popularnych na Ukrainie i w Rosji serwisów internetowych: biznesowego Korespondent.net, informacyjnego BigMir.net, finansowego Ricardo.com.ua i internetowej gazety codziennej. Spółka jest kontrolowana przez Amerykanina Jeda Sundena.

Firma zamierza się skupić na rozwoju w sieci. Jest to zbieżne ze strategią Agory. Wydawca „Gazety Wyborczej” odmówił nam komentarza w tej sprawie. Przedstawiciele KP Media poprosili o dzień zwłoki.

Z naszych informacji wynika, że Agora miałaby przeznaczyć na akcje KP Media około 15 mln dol. Za tyle – wynika z szacunków ukraińskiego specjalisty z Dragon Capital – mogłaby kupić połowę KP Media.

– Akcje tej firmy nie są płynne, więc mogę podać jedynie jej przybliżoną bieżącą wycenę, która wynosi około 30 mln dolarów – powiedział Andrij Bespiatow, dyrektor analiz w banku inwestycyjnym Dragon Capital.

Informacje finansowe za ostatni rok obrotowy KP Media nie są dostępne. Z danych za trzeci kwartał (zakończony pod koniec 2008 roku) wynika, że jej kwartalne przychody sięgają równowartości 12 mln zł, a EBITDA (wynik operacyjny powiększony o amortyzację), stanowiąca podstawę wycen przy transakcjach, 1,3 mln zł. Oznaczałoby to, że w całym roku przychody KP Media to około 48 mln zł, a roczna EBITDA 5,2 mln zł. Przy takich wielkościach wycena przytoczona przez dyrektora z Dragon Capital wydaje się bardzo wysoka.

Reklama
Reklama

Tym bardziej że spółka ma kłopoty. Zdaniem Bespiatowa przychody KP Media z ubiegłorocznych ok. 60 mln zł w tym roku spadną a grupa będzie na minusie.

Spadek przychodów KP Media będzie m.in. następstwem wyprzedaży części tradycyjnego biznesu, ale też zapaści na rynku reklamy i dekoniunktury w gospodarce Ukrainy. Pod koniec 2008 r. grupa zamknęła trzy tytuły, w tym roku sprzedała magazyn o celebrytach „Pink”, a tygodnik „Kyiv post” kupiła od niej grupa Istil.

KP Media jest wydawcą m.in. magazynów kolorowych, książek z drobnymi ogłoszeniami oraz właścicielem popularnych na Ukrainie i w Rosji serwisów internetowych: biznesowego Korespondent.net, informacyjnego BigMir.net, finansowego Ricardo.com.ua i internetowej gazety codziennej. Spółka jest kontrolowana przez Amerykanina Jeda Sundena.

Firma zamierza się skupić na rozwoju w sieci. Jest to zbieżne ze strategią Agory. Wydawca „Gazety Wyborczej” odmówił nam komentarza w tej sprawie. Przedstawiciele KP Media poprosili o dzień zwłoki.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama