Dostarczamy świat online – brzmi hasło nowej dziesięcioletniej strategii Netii, największego konkurenta Telekomunikacji Polskiej, jeśli chodzi o usługę stacjonarnego dostępu do Internetu. – Na polskim rynku docelowo będą trzy grupy: TP, Netii i skonsolidowanych sieci kablowych. Będziemy chcieli wykorzystać wszystkie szanse na konsolidację rynku – zapowiedział Mirosław Godlewski, prezes Netii.
Operator liczy, że uda mu się przejąć Telefonię Dialog, należącą do miedziowego koncernu KGHM. Fiaskiem zakończyły się próby przejęcia Exatelu: wczoraj Polska Grupa Energetyczna oficjalnie poinformowała, że unieważniła przetarg. Może ponowić próbę sprzedaży telekomu w II kwartale br.
Godlewski nie wykluczył innych konstrukcji kapitałowych, takich jak powiązanie z jedną z platform satelitarnych. Obecnie bez partnera telekomunikacyjnego w Polsce jest tylko jeden taki gracz – Cyfra+, kontrolowana przez francuski koncern Vivendi.
Prognozy Netii na kolejne lata przejęć nie uwzględniają.
Zarząd firmy podtrzymał zarówno plany na ub.r. (1,55 mld zł przychodów i 700 tys. klientów Internetu na koniec roku), jak i te średnioterminowe, mówiące, że w 2012 r. Netia będzie miała 1 mln abonentów usługi internetowej, a jej przychody w latach 2011 – 2012 będą przyrastały o 3 – 5 proc.